Unge som ikke vil legge seg!!!! terskelen er nå nådd å jeg aner ikke.....

snartmortil3gull

Flørter med forumet
Terskelen min er nå nådd og jeg aner rett å slett ikke hva jeg skal gjøre... Lilleguller nekter å legge seg om kvelden, så lenge han ligger på armen min er det greit å sovne men så fort han blir lagt over i sin egen seng ( hvis han er våken) så begynner han å hyle. å det gir seg ikke før han blir tatt opp igjen.. 
men det største problemet er når han våkner klokka 23 om kvelden å finner ut at nei skal ikke sove mer, da får vi han ikke til å legge seg igjen før klokka er halv tre eller tre på natta.. åsså er det opp igjen klokka 7, har ikke overskudd lengre pga dette.. 

er det noen som har gode tips.. gråtekur er prøvd men det funker ikke.. han skriker til han spyr rett å slett... 

HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sover barnet mye på dagen så er det en ide og korte inn på denne. Min gutt fikk ikke sove etter kl.15- 16 når han ble rundt 1 år.

Enn matvaner? Det kan være at matvanene motarbeider sovingen?. Unngå mat med mye sukker etc etter kl.18. F.eks yougurt, nugatti og saft er våkenmedisin for endel barn.

Utenom dette er det ofte lurt å lage en soverutine som gjelder hver dag. De fleste barn liker at mor eller far leser litt før sovetid. Kanskje du ka synge litt til barnet mens hun ligger i sengen sin, og kanskje pjuske på ryggen. Personlig bruker jeg heller litt tid på å gjøre barnet trygt i sovesituasjonen, enn å bare la de ligge å gråte seg i søvn. Får barnet flaske når hun skal sove? Det kan jo være en ide, men da med noe som ikke innholde så mye sukker.

Uff så slitsomt for dere..

Er jo så utrolig vanskelig å si hva som er lurt..
Ser du har prøvd å la han skrike.. det var det som funket her.
Vi tok hun opp og hun halv sov på oss en times tid før vi la hun ned igjen, dette ble slitsomt flere ganger om natten. Da begynte vi med å ikke ta hun opp i det hele tatt, fikk inn med 5 min mellomrom, la hun ned støyk på henne og fikk ut.
Vi gjorde vel dette i 4 dager ble det vel og etter det har det gått greit.
Var forferdelige dager men det hjalp her. Hender hun våkner nå også om natten men da går vi inn og stryker på henne, tar hun ikke opp.

Men som nevnt over her, kort ned på soving om dagen er lurt også! Kanskje bare en gang om dagen, eller to korte økter før 15.00.

Kanskje han bør spise rett føre han legger seg hvis han ikke gjør det, mulig sulten når han våkner.

Håper det går bedre for dere snart!

Kanskje prøve å kutte ned på dagsovingen?
Er han sulten/tørst?

Gullgutten skrev:
Kanskje prøve å kutte ned på dagsovingen?
Er han sulten/tørst?

han sover på formiddagen å da bare 2 timer fra ca 10 til 12 etter det sover han ikke kutter jeg ned på det så er han helt umulig ellers på dagen. han spiser kveldsmat før han legger seg og drikker godt, får åsså melkeflaske før han blir lagt i senga.. 

men jeg får intrykk av at han er redd når jeg går ut, han skriker sånn hysterisk.. ikke no som funker så jeg vet ikke.. andre tips,, kan det være noe fysisk, 

Back
Topp