Unge mødre....

ORIGINAL: Tyttebæra

ORIGINAL: LittleJ.

ORIGINAL: Mimo86

ORIGINAL: *LL*

ORIGINAL: Lilletrille

Det er jo ikke ulovelig?[8|]

om de har airbag - jo.

Nå har ikke jeg sett programmet, men airbagen kan jo være koblet ut da..

Ja, for det er jo bare enda tryggere da [8D]

For ungen, ja.

Det er jo ikke det? Da spenner du jo seff ungen i baksetet..

HVA vet DU om HVORFOR hun satt ungen fremme?! Ingenting, nei. Tenkte meg det!

haha, herregud nei jeg så ikke programmet. MEN jeg svarte at det ikke var lov om airbagen var koblet til. å igjen - det er jo bedre å ha ungen bakovervendt BAK og at airbagen FUNGERER så du som forelder/sjåfør også er sikret på best mulig måte. jesus!

om de har airbag - jo.

For ungen, ja.

Det er trygt for barn å sitte riktig sikret i forsetet så lenge airbagen er koblet ut.

Nettopp! [8|]

ORIGINAL: heidu

Det måtte jo komme en bilstol-tråd[&o] sorry ass, men guuuud så lei jeg er av bilstol bilstol bilstol..."vet du hva jeg så??" Informasjon er bra, men her inne har det gått over til å bli litt sykelig.. Om man ikke har barna bakovervent til de er 6 år får man denne:[:'(][:-][:o]

Jeg syns personlig det er værre at samtlige mødre og fedre i denne seriern omtrent står å blåser sigarett-røyk i ansiktet på barna sine...

Skal si meg enig i det også.

Du kobler som regel kun ut airbagen på  passasjer siden, så for ungen spiller det nesten ingen trille hvor den sitter så lenge det er bakovervendt!
Du får som regel også bedre konsentrasjon som sjåfør hvis du kan se ungen skikkelig, så det er også en trygghets faktor[;)]

Har du hørt om speil?

om de har airbag - jo.

For ungen, ja.

Det er trygt for barn å sitte riktig sikret i forsetet så lenge airbagen er koblet ut.

Veldig rart at de sa til meg på BMW at ingen av oss var noe bra sikret om vi skulle komme utenfor en ulykke om airbagen var koblet ut da.... så jo - tryggest for barnet å sitte bak.
altså, mener du liksom at det er bedre at ungen sitter foran uten airbag og at du ikke har airbag da?
Jeg vil iallefall være tryggest sikret både meg og barnet om vi skulle vært utenfor en ulykke!

Ja, men herregud. Du trenger jo ikke koble ut din EGEN airbag! Hvis ungen sitter bakovervendt med airbag, vil airbagen krekke ryggen på setet, og barnet dør som oftest momentant, så ja, da kobler du ut barnets airbag hvis du ikke har mulighet til og sette barnet bakover i baksetet! Og jo, det er mye sikrere og høre på trygg trafikk, enn folka på BMW [8|]

Du kobler som regel kun ut airbagen på  passasjer siden, så for ungen spiller det nesten ingen trille hvor den sitter så lenge det er bakovervendt!
Du får som regel også bedre konsentrasjon som sjåfør hvis du kan se ungen skikkelig, så det er også en trygghets faktor[;)]

Kan fort bli det motsatte også, nettopp fordi man kan ha fokus på babyenn istede på veien, der man burde se...

ORIGINAL: Tanketrollet

Kan fort bli det motsatte også, nettopp fordi man kan ha fokus på babyenn istede på veien, der man burde se...

Se link...[;)]

ORIGINAL: Tyttebæra

om de har airbag - jo.

For ungen, ja.

HVA vet DU om HVORFOR hun satt ungen fremme?! Ingenting, nei. Tenkte meg det!

haha, herregud nei jeg så ikke programmet. MEN jeg svarte at det ikke var lov om airbagen var koblet til. å igjen - det er jo bedre å ha ungen bakovervendt BAK og at airbagen FUNGERER så du som forelder/sjåfør også er sikret på best mulig måte. jesus!

Altså, airbagen på passasjersiden hadde ikke hjulpet meg en dritt om vi hadde kollidert. Dessuten sitter barnet trygt fremme, uten airbag. Mye tryggere det, enn og ha barnet forover baki!

ORIGINAL: Tanketrollet

Se link...[;)]

Jeg stoler ganske enkelt ikke på amerikans statistikk når det gjelder barn og bilsikring, enkelt og greit. JEG ville aldri hatt ungen min foran, så da lar jeg være [:)]

Nei de sier vel det samme de som har ungen forovervendt, tryggtrafikk snakker bull... Men poenget her var vel uansett at hun på unge mødre kanskje ikke var så gal som HI i utgangspunket trodde[;)]

Det måtte jo komme en bilstol-tråd[&o] sorry ass, men guuuud så lei jeg er av bilstol bilstol bilstol..."vet du hva jeg så??" Informasjon er bra, men her inne har det gått over til å bli litt sykelig.. Om man ikke har barna bakovervent til de er 6 år får man denne:[:'(][:-][:o]

Jeg syns personlig det er værre at samtlige mødre og fedre i denne seriern omtrent står å blåser sigarett-røyk i ansiktet på barna sine...

Det har vel ingenting med saken å gjøre?

Nei de sier vel det samme de som har ungen forovervendt, tryggtrafikk snakker bull... Men poenget her var vel uansett at hun på unge mødre kanskje ikke var så gal som HI i utgangspunket trodde[;)]

Hvis den var ment til meg; nei, trygg trafikk stoler jeg veldig på. Men ikke amerikanske observasjoner som de så pent kalte det.

DET er jeg enig i! [:)]

Ved frontkollisjon er det faktisk tryggere å ha barnet bakovervent i forsete med airbagen koblet ut[;)] Så jeg ser overhodet ikke noe galt med det der, hvis dette var tilfelle. Ingen grunn til at ungen skal sitte baki egentlig...

Det som er tryggere er å ha barnet bakovervendti fremsetet dersom eneste annet alternativ er å ha barnet fremovervendt i baksetet. Dersom man har mulighet til å ha barnet bakovervendt i baksetet, så er dette tryggere enn bakovervendt i fremsetet!! [:)]

ORIGINAL: Miriel

Det har vel ingenting med saken å gjøre?

Flaks du kom med et slik fantastisk svar da, som har alt med saken å gjøre[:)]

Enig med alle andre her ..
Hvorfor argumentere så mye da alle har lagt frem grunner osv til at det faktisk er trygt ? [8|] Det er lov å ta feil og inrømme det vell ?

Back
Topp