Unge mødre, for ung ???

hege 89

Flørter med forumet
Hei hei alle sammen...[:)]

Jeg er 20 år gammel (snart 21) og er i et fast forhold. Vi har vært samboere i 3 år og forlovet i 2 år ... Han har en gutt fra før på 5 år, og nå ønsker vi oss en liten spire sammen.
men jeg føler at jeg får så mange "negative" tilbakemeldinger fra folk rundt meg fordi de mener jeg er for ung.. men det er ingen ting her i verden jeg ønsker meg høyere....<3

Er det flere som har det sånn ??
eller er det bare jeg som overreagerer på folks komentarer ??

Når du er så gammel syns jeg det er opp til hver enkelt å vurdere. Nå blir det jo ikke noe uhell heller, men noe dere begge ønsker dere.
Så må dere bare bestemme dere sammen om det passer.

Har du jobb, hvor mye har du av utdanning/skal du utdanne deg mer?
Hvordan står det til med bil, hus, sparepenger, hvordan er forholdet, i det hele tatt.

Da jeg var 19 år var jeg så babysjuk at jeg trodde jeg skulle dø, så til slutt maste jeg sambo til å gå med på at vi skulle få baby (vi pratet ordentlig om det altså, jeg gråt nesten). Så da jeg var 20 begynte vi å prøve, og Sofie kom halvannen mnd etter at jeg fylte 21. Ja, jeg er ung. Og jeg har kun fullført vgs, og fikk bare engangsstønad fordi jeg uheldigvis ble arbeidsledig. Vi har ikke egen bil, og har flyttet 3 ganger siden jeg ble gravid. Han er også arbeidsledig nå, så vi har det stramt, og jeg skal begynne på utdanning til høsten.

Men vet du hva? Jeg hadde ikke gjort noe annerledes!
Om jeg ikke hadde vært så sykt babytrengt hadde vi nok ventet et par år, men jeg tror jeg ble bare overveldet av hormoner og instinkter. [8D]

Det er noe du må avgjøre selv...=)
Jeg kan bare svare for meg selv,og jeg syns det er for ungt....
Sier ikke jeg angrer men jeg skulle gjerne ha venta noen år før jeg fikk min (fikk han 21 år gammel)...
En angrer jo aldri,men når folk spør som du gjør nå så sier jeg,vent heller..
Du har så mye å gjøre enda..[:)]

Men,uansett hvor mye jeg sier det,så kan jo ikke det forandre meningen din når du virkelig vil ha en unge.
Så.....ja..

20 år er jo ikke s ungt.
Når eg sier unge mødre da tenker eg på sånne 15-16 åringer.
Og i tillegg er du jo i ett stabilt forhold, kjør på [;)]

fikk datteren min når eg var 18. blir 20 om knappe uken, og hun er 14mnd. er jo rart å ikke være fyllt 20 en gang og allerede har en som går. men, for meg gjør det ingenting!  stortrives som mamma, og angrer ingenting, livet er forhåpentligvis langt, og man kan forsatt oppleve mye. er forsatt ung, når hun er i tennårene feks. syns noe eg da[:)] så lag bebis, og kos dere. det er helt herlig. eg har sinnsykt lyst på en til!!!!

du er absolutt ikke for ung!
om ting ligger til rette så kjør på og kos deg![:)]

lykke til[:)]

Eg va 17 år når eg blei gravide, e nå 18 år ! Eg å sambo hadde vært sammen i 2 år og 8 mnd når han blei unnfanga! Va kje heilt planlagt men me viste det konne skje, å eg va EKSTREMT verpesjuke [8D] haha.
Men eg klare meg suuupert, læretidå satt eg på vent, å har nå permisjon ! [;)]
Du ska kje hørra på ka andre seie, folk sa te meg at eg øydla ongdomstidå mi me å få onge, men NEI! , Eg stooor kose meg me han lille [:D] .

Du må kje hørra på ka andre seie, E dokke klar for ein liten ein, så ville eg prøvd [:D] Ingenting gale me alderen [:)]

Jeg er ferdig utdannet barn og ungsomsarbeider i mai/juni i år. Jeg har lærlingplass og har jobbet ett år i bhg. og snart ett år på ungdomskole.
Vi har gård og to biler, har greit med sparepenger og forholdet har aldri vært bedre... jeg skal søke på jobb nå i disse dager. for jeg vet det skal åpne ny barnehage i juni . jeg har forresten studiekompetanse og vil nok videreutanne meg til førskolelærer litt senere, men vil jobbe litt først.. [:)]
Ja der er noe vi begge ønsker oss veldig høyt. så tilfeldig blir det ikke ... [:)][;)]

Jeg synes du skal si til dem: "På 1100-tallet, spesielt i de nord-anglosaxiske områdene giftet man seg når man var 12, og fikk gjerne barn når man var 14, men ut i fra moderne samfunns kompleksitet og den raskt økende informasjonsflyten i det 21. århundre forstår jeg argumentene dine rent hypotetisk, men nå har jo vi som art tilpasset oss nettopp dette tempoet og jeg føler at både jeg og min samboer er godt utrustet til å møte de utfordringene en mor-far-barn-relasjon kan møte i moderne sekulære omgivelser."

Da holder de sikkert kjeft..

ORIGINAL: Ankii89

ORIGINAL: hege 89

Jeg er ferdig utdannet barn og ungsomsarbeider i mai/juni i år. Jeg har lærlingplass og har jobbet ett år i bhg. og snart ett år på ungdomskole.
Vi har gård og to biler, har greit med sparepenger og forholdet har aldri vært bedre... jeg skal søke på jobb nå i disse dager. for jeg vet det skal åpne ny barnehage i juni . jeg har forresten studiekompetanse og vil nok videreutanne meg til førskolelærer litt senere, men vil jobbe litt først.. [:)]
Ja der er noe vi begge ønsker oss veldig høyt. så tilfeldig blir det ikke ... [:)][;)]

Kjør på [:D][;)]

Ikke bry deg om hva andre sier, du er ung.. men ikke for ung til å skjønne hva du går til![:)]
jeg fikk min gutt da jeg var 19 år, angrer ikke.. men var ett uhell så skulle gjerne ha ventet.. hehe
fikk litt komentarer på at jeg var så ung, men hører ikke det nå lenger når de faktisk ser at det går bra![:)]

Jeg er 17 og vi har prøvd i et halvt år å få barn ;)
Selv om jeg har fått noen negative kommentarer av de som vet det, så bryr jeg meg ikke.. Er våres valg uansett så ! [:D]

Jeg ble gravid da jeg fylte 18, slutta på pillen. Visste godt det ville komme reaksjoner, men jeg lukka bare ørene.
Visste jeg ville ha mine foreldre bak meg uansett. Ung, ja, selvsagt, men moden likevel.

Dette er deres begge valg, og er dere enige, synes jeg dere skal gå for det.

Det er heller ingen selvfølge at man kan få barn idag.
Jeg slutta på pillen igjen da jeg var 23, og ble ikke gravid før jeg var 26. Er 30 idag og prøver fortsatt.

Tusen takk for svar og god støtte.. jeg tar det til meg [:)]

Godt sagt Kal-El [;)]

20-21år er ikke spesielt ungt i mine øyne vertfall.

Og det er ikke sikkert det går på frøste forsøk heller.
... så da er du nok 21 når du blir gravid, nærmere 22 når ungen kommer.
Og da er du jo ikke særlig ung!(?)

Jeg fikk jenta mi da jeg var 23år, på ingen måte ung mor.

hæææh? nei! det er vel ikke for ungt[:D]
hvis dere har lyst på barn så kjøør på[:)]
jeg ble gravid da jeg var 21! har aldri tenkt at jeg er ung mor

synest ikke det er for ungt jeg iallefall... jeg var 17år når jeg fekk første mi... Synest det var ungt i forhold ja..

Syns ikkje det e for ungt.
Va 17 då eg blei gravide..

Synes ikke du er for ung. Selv ville jeg ha ventet lengre, men det er pga. jeg er alenemor. Dere har jo en stabil ramme rundt livene deres ser det ut som etter det du skriver, saa hvorfor ikke proeve naar dere oensker det selv.
Var selv 17 da jeg ble gravid med sonnen min og 18 naar jeg fikk han, og er 19 naa. Han var uplanlagt, men det beste som har skjedd meg noen gang. Har faatt endel motgang pga alderen, men jeg angrer overhodet ikke.
Lykke til videre i hvertfall.

Jeg har ingen i fra før.. det er sønnen til samboeren min ... men vi har han annen hver uke... så jeg er jo stemamma ihvertfall..men har vært sammen med samboeren min siden gutten hans var 2... så jeg gikk glipp av de første to årene hans...men vi ønsker ikke at han skal bli altfor stor før han får søsken ... han blir jo 6-7 år eldre enn nesteman ...

Back
Topp