unge i førersetet

x1xAmalieHelensMamma

Gift med forumet
ja jeg vet at jeg ofte banner og steiker for folk legger seg opp i andres liv
MEN 2 dager nå har jeg sett en ung dame som skal levere dattera i barnehagen, som har ungen på fanget. ikke med selen på ungen heller.
denne gang når jeg såg dette, så sa moren til ungen: i dag fikk du sitte i fanget opp hele bakken (sa det sikker så høyt at jeg skulle høre det, og ikke tro hun hadde kjørt slik en lang strekning). men sist jeg såg de slik så var det et lite stykke fra barnehagen.

jada hun skal få gjøre akkuratt som hun vil med sin unge, men synes da dette er litt uforsvarlig. ting kan fort skje.

skal jeg bry meg eller la det ligge??

Siden hun sikkert så at du så det,så vil jeg faktisk ikek tro at det vil hjelpe å si noe. men kan jo prøve[:)][:)]

Noen bryr seg pent lite om hva andre sier,mens andre tar det innover seg.mens noen har fornuften på plass og slipper å sette seg i sånne situasjoner[;)]

Hadde vel vært fint lite hjelp i om ungen hadde sele på.
Dessuten er moren fører av bilen, og at hun har ungen på fanget senker sikkerheten til andre på veien.
Både andre i bil og barn/voksne som skal over veien.

Jeg hadde tatt det opp med barnehagen.
Ikke lenge til det blir glatte veier, og da er det enda farligere samt større risiko for ulykker selv på små strekninger.

Dette er jo helt uforsvarlig. Du har jo ikke kontroll på bilen når noen sitter på fanget ditt. Jeg synes at bøtene skulle vært mye høyere for å kjøre uten sele i bil. Ser bare her hvor vi bor på landet. Barna herjer villt i bilene og klatrer sele nei det har de ikke. Hadde politiet hatt en skikkellig aksjon her så hadde de tjent sinnsykt mye på det.Vi bruker belte bare vi kjører 20 meter. har det som vane. Det er ikke hvor langt du kjører som avgjør om du treffer den rette idioten med bil. Sorry men jeg blir sint når jeg hører og ser folk gjør slik med barna sine

Ser for meg at den bakken er ned der hvor JEG bor... [8D] Men tror ikke det er noe små barn der...
Er det på hovedveien, eller på en vei i byggefelt? Jada, like galt likevel, egentlig. Men slik kjøring har jo absolutt ingenting på VEIEN å gjøre.

Jeg så også ei som henta dattera i en annen barnehage (regner jeg med... [;)]) som det så ut som om hun bare plasserte i framsetet uten stol eller noe. Hun er vel nesten 4 år. MEN; jeg vet jo ikke hvor de bor, og er ikke noe "hovedvei" fra den barnehagen.

det er ved en barnehage, byggefelt på begge sider av vegen. og barn går der til og fra skolen
første gangen jeg såg de så kom de fra hovedveien

Og her har en far begge døtrene på motorsykkelen uten hjelm når han kjører dem de 100 meterne til skolen...

ORIGINAL: stine_s

det er ved en barnehage, byggefelt på begge sider av vegen. og barn går der til og fra skolen
første gangen jeg såg de så kom de fra hovedveien

Engelsvoll? [;)]

nei orstad

Ååååja...

Tror faktisk at jeg ikke hadde sagt noe.... [&:] Eller vet jammen ikke.

Hvor stor var ungen? Ca? De er jo ikke gamle før de har krefter nok i armene til å dreie heftig på rattet... [&:]

ORIGINAL: Grete71

Ååååja...

Tror faktisk at jeg ikke hadde sagt noe.... [&:] Eller vet jammen ikke.

Hvor stor var ungen? Ca? De er jo ikke gamle før de har krefter nok i armene til å dreie heftig på rattet... [&:]

er det jeg også tenker.
vil tro hun er 2-3 år ??

Back
Topp