- Unge gravide får flest strekkmerker

Jeg er "gæmlismamma", fikk nr 1 da jeg var 33, nr 2 nå som jeg er 35. Fikk ingen strekkmerker. Begge søstrene mine fikk strekkmerker, og fikk barn tidlig i 20- årene. Vet ikke om de regnes som unge, men siden det også ofte snakkes om at det kanskje er genetisk kan det jo hende...?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg er 22, ikke et eneste strekkmerke her :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg er 25 og fikk endel på slutten:( æsj!!:(

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Jeg fikk mange da jeg var 26, og ingen nå som jeg er 45 :D Huden er mer tøyelig, vettu.. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
24 år, og jeg fikk kjempemange strekkmerker de to/tre siste ukene av svangerskapet!
 
27 år, fikk ingen! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fikk første barnet når jeg var 25år og andre nå, i en alder av 27. Jeg fikk et eneste bittelite strekkmerke på magen. Det begynner med hullet til piercingen jeg tok i navlen for maaange år siden og går ca 1cm opp (så man ser det egentlig ikke siden det er så lite). Har forøvrig ikke hatt piercing i navlen på 5 år nå. Tok den ut når jeg gifta meg- var lei!
Var "sikker" på at jeg kom til å få masse strekkmerker siden moren min har en skikkelig "rynkete rosinmage" fra alle strekkmerkene ho fikk når ho var gravid (og ho fikk også førstemann når ho var 25 år). I tillegg har jeg strekkmerker på rumpe,lår og pupper som jeg fikk når jeg var tenåring, og jeg er egentlig veldig tynn, så det er ikke strekkmerker som kommer av at jeg har lagt på meg veldig mye. Jeg har vært flink til å smøre med en blanding av hvetekimolje og mandelolje (50:50) +10 dråper mandarinolje pr.100ml. I tillegg har jeg spist omega-3 kapsler. Kanskje det har hjulpet litt?
 
Jeg smurte meg hver dag igjennom hele svangerskapet med en dyr krem som var for å ikke få strekkmerker.. det hjalp ikke en dritt!!

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Jeg er 23 og fikk ingen. Smurte meg masse, men om det hjalp eller bare var tilfeldig, aner jeg ikke :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Min 32 årige hud fikk ingen stekkmerker :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Fikk noen få første gang, og da var jeg 26. Nr 2 kom rett før jeg ble 30, og fikk kun 4 små streker til
 
Jeg fikk min første baby nå, er 29 år. Fikk ikke et eneste strekkmerke, veldig takknemlig for det :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
da jeg gikk med første varjeg 21 og fikk masse strekkmerker.
fikk 3 nye nå. 27 år
 
Jeg tror dette er veldig individuelt ! Jeg var 17 ikke et eneste strekk merke , det kommer jo mye an på huden du har på magen om den er elastisk eller stram de som har veldig stram hud pleier ofte få lettere strekkmerker vil jeg tro ? Det passer vertfall med de venninende jeg har diskutert dette med ; )

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp