Ung prøver! Hva syns du?

blirdetfire?

Forelsket i forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Sommerspirene 2025
Jeg er akkurat fylt 19 år og samboeren min fyller snart 23.
Vi har prøvd siden mars. Opplever at folk syns det er rart at vi planlegger det nå. Jeg syns vi er akkurat passe [:)]
Hva syns dere?

Synes ikke det er teit :)
Er man klar så er man klar, å for kroppen er det jo mye bedre å få barn når man er 19 enn 30[:)]

Hvis dere er klar så er bra [:)] Hvorfor ikke?
Opplever også at noen syns vi er veldig unge, jeg er 20 og sambo 22, men for oss passer det bra. Selv om ingen tror at han er planlagt så er han det [;)]
Må bare si at jeg syns dere er tøffe som tør å si det, gjorde ikke jeg [8|] Lykke til med prøvingen [:)] Anbefaler å bruke slimløsende hostesaft [:D]

Helt enig i at kroppen tåler det bedre no enn om 10-15 år og dessuten så tror eg man har mer å gi barna og, med tanke på energi og overskudd [:)]

takk for alle svar!:)
jeg veeenter.. alle blir gravide rundt meg for tiden. Var inne på KID en dag, samtlige inne der hadde babymage, liten eller stor, barnevogn eller større barn.. Gleder meg så til det blir min tur :)

Jeg var 19 når jeg ble gravid, ikke planlagt men veldig velkommen. Syns ikke det er rart at dere prøver, er dere klare så er dere klare. Men er mye som må tenkes igjenom. Jeg er veldig glad jeg har snuppa, men er veldig tøft til tider, lite penger og ikke skikkelig utdandelse. Pluss at snuppa kom midt under oppusing av hus...

Men masse lykketil:D Får håpe dere slipper å vente så mye lenger før det kommer en spire hos dere[:D][:D][:D] 

ORIGINAL: Hønemor92

Synes ikke det er teit :)
Er man klar så er man klar, å for kroppen er det jo mye bedre å få barn når man er 19 enn 30[:)]

enig [;)]

Er ung prøver selv, snart prøvd i 2 år. Og de 2 årene har gått utrolig fort [:(]
Har slitt litt med å få utredning, siden legen min mente jeg var for ung + at jeg måtte vente til vi hadde prøvd i 2 år (jeg spurte rett etter vi hadde tippet 1 å).
Jeg dro privat, og fikk hjelp og støtte med en gang. Den legen jeg har der mener vi er i perfekt alder til å få barn :)

Jeg var 18 da jeg ble gravid. Prinsessa var planlagt men har ikke sagt det på grunn av mange mente vi var for unge. Var liksom mer akseptert at det var "uhell" en planlagt[&o]
Om jeg skal sammenligne med andre som fikk og var eldre, har jeg nok kommet best ut [:D]

Jeg ble uplanlagt gravid når jeg var 16 men med de 2 andre var det planlagt, fikk nr 2 når jeg var 18 og nr 3 når jeg var 20 prøver nå på nr 4 [;)]

hvis du/dere føler dere er klare for det synes jeg ikke dere er for unge, det går på mye annet enn bare alder når det kommer til det å eine seg som foreldre.. [:)]

Lykke til med prøvingen, håper det snart klaffer for dere [:D]

Jeg og samboeren min er 21 år, og blir prøvere iløpet av 2011. Vi er jo ung, men hvorfor vente?? [:D]

Synes ikke det er for ungt å planlegge, alt kommer jo uansett ann på livssituasjonen man er i... og mener selv det er bedre å få barn unge enn de mødrene som er 40 som er en risiko for dem selv å barna.. skjønner ikke hvorfor alle må rakke ned på unge mødre når det var helt normalt for våres besteforeldre osv å få barn så tidlig...

Lykke til :D

Synes unge prøvere kan være kjempeflott, men også noen dumme eksempler, og slik vill et vel alltid være.

Kommer litt ann på hvilken situasjon man er i, jeg synes man bør vente litt om man enda bor hjemme, eller akkurat blitt sammen med kjæresten, har kjempedårlig økonomi, er usikker på forholdet eller er midt i studiene, eller om det er ''krampetrekninger'' for å ikke miste kjæresten at man planlegger å bli overraskende gravid for å ha noe å bruke mot han for at han ikke skal gå ut av forholdet...

MEN! ellers synes jeg at ikke noe hær i værden er vakkrere en unge lykkelige familier!
Synes at vis ting ligger til rette for det å begge parter føler at det er riktig skal man kjøre på, allt ordner seg til slutt!
Kan ta meg og forlovedn min i eksempel, han er ferdig på skole, er snart ferdig i millitære og har fast jobb å gå til når han er ferdig i millitæret, vi er sammboere å har det veldig flott i lag, leier ei leilighet i lag, og for min del er jeg lærling nå, men vertfall ferdig på skolebenken (betegner lærlingtiden som jobb) for har fast måndesinntekt og den er stor nokk til å opparbeide seg foreldrepenger, å undersøkt lover og rettigheter å de kan ikke si meg opp som lærling på grunn av et svangerskap og da har jeg å en jobb å gå tilbake til etter permisjonstiden. Også jobbet 5år allerede ved siden av skolen så har erfaring fra arbeidslivet og vi har opparbeidet hver sin sparekonto med penger til bryllupet vi planlegger men ikke minst ''beibipenger'' så vi har en trygg plattform å stå på. Og da mener jeg at det ikke er noe å vente med når vi begge har et så sterkt ønske om det. (dette hva kun et eksempel fra vår hverdag)

Trenger jo apselutt ikke være slik som dette for at det skal passe inn med en liten en i hverdagen, viktigste er vell at man er følelsesmessig klar for det! [:D] Så kommer det meste etter hvert, og det går som oftest bra med alle med lite eller mye hjelp fra omværden [:D]
men er vertfall lurt og diskutere det i lag med kjæresten først å se sammen på hvordan man skal gjøre det, hvilken lover og rettigheter man har for og planlegge litt, det gjør det mye lettere for dere den dagen en positiv test lyser mot dere [;)]

Å til slutt vill jeg bare ønske alle unge lykke til!

Følte meg plutselig VELDIG ung :/...
Jeg sluttet på p-pillene når jeg var 16 (hadde da vært ilag me typen i 2 år) og vi begge følte oss klar. Eller rettere sagt jeg har sagt hele livet mitt at jeg skal bli ung mor, og hadde helst satset på unge som 16 åring :P.. Men det skjedde ingenting før 5 mnd før jeg ble 18.

Og det får meg til å tenke at hvis jeg sluttet på p-pillene nå(som 18åring) hadde jeg jo vært 20 år før jeg ble gravid :S.. Å hadde jeg sluttet som 20 åring(som di fleste mente) hadde jeg vært 22!...

Men må ærlig innrømme at vi ikke var aktive prøvere før januar 2010 og jeg ble gravid april 2010.

Og er nå 18 år, har vært forlovet med typen i 3 år vært i samen i 4 og et halvt og venter unge i des og skal gifte oss Juni 2012..

Back
Topp