Ung og gravid

Enslig og ung

Andre møte med forumet
Hei, jeg er 17 år og venter barn i desember. Er da selfølgelig førstegangsfødende og eksen vil ikke ha noe med barnet å gjøre sier han. Jeg gleder meg til tross for dette, men er veldig mye jeg lurer på og bekymrer meg for rundt dette. Noen andre som har vært eller er i lignende situasjon? Eller noen som bare har noen tips og råd? Med stor takk :)
 
Hei! Du har postet denne inne i dagbøkene til desemberdamene. Viss du går ett hakk tilbake og poster der vil du nok få flere svar :) lykke til med babyen!
 
Har ingen førstehåndserfaring, men en jeg kjenner godt fikk barn tidlig. Det har gått kjempefint. Hun har fått mye støtte og hjelp fra familie, og barnefaren har etterhvert tatt mye ansvar selv om han ikke var veldig giret i starten. Noen trenger ofte litt tid på å få omstille seg.

Ellers så er mine beste tips å følge morsinstinktet og avklare hvem du evt vil ha med på føden. Det kommer nok til å gå kjempebra :) Unge mammaer kan absolutt være gode mammaer, og utdanning og slikt kan taes opp senere ;)

Har du fortalt om graviditeten enda?
 
Jeg har fortalt det til de aller nærmeste venner og familie, men venter med å offentliggjøre til jeg vet kjønn tenker jeg. Tusen takk for motivasjon! Hvis ikke barnefar er tilstede under fødselen, hvem er vanlig og ta med da?
 
Jeg har fortalt det til de aller nærmeste venner og familie, men venter med å offentliggjøre til jeg vet kjønn tenker jeg. Tusen takk for motivasjon! Hvis ikke barnefar er tilstede under fødselen, hvem er vanlig og ta med da?

Vet noen har med mødrene sine om de har et godt forhold. Hun jeg kjenner hadde med både mor og tante. Søsken er heller ikke uvanlig. Det viktigste er at det er noen du føler deg trygg på :)

Håper de som har fått vite det har tatt godt imot nyheten, det er jo en helt fantastisk liten skapning du bærer på :)
 
Er svært få som har tatt "godt" imot nyheten. Alle prøver å overtale meg til det motsatte.. men regner med de snur synet sitt litt når de innser at jeg ikke ombestemmer meg
 
Er svært få som har tatt "godt" imot nyheten. Alle prøver å overtale meg til det motsatte.. men regner med de snur synet sitt litt når de innser at jeg ikke ombestemmer meg
Slik jeg har fått med meg angrer man aldri på et barn, men man kan angre hvis man fjerner. Jeg vil ønske deg masse lykke til, du er tøff!! :Heartred:Heartred
 
Jeg ble gravid som 15 åring, å fikk en liten gutt rett etter fylte 16 år. Det har gått kjempe fint, selv om det endte mellom meg og barnefar da guttungen var 2 år. Nå er jeg 20 år og venter en lillebror i september. Du har en fin tid i vente. Nyt hver eneste dag! Dette tror jeg du klarer fint selv om barnefar ikke ønsker å være tilstede for dere! :) bare spør om det er noe du lurer på.
 
Hvordan går det med deg? :) Har familien din begynt å endre mening?
 
Back
Topp