Ung mor?

Tine_mor

Elsker forumet
Når ser dere på enn som ung mor? fra 20 til 30? eller? Og når er for ung mor?

Ser vel på mæ sjøll som ei ung mor, e 21...
Men ikkje for ung.. Under 25 e vel ung mor... Under 18 vil æ si generelt e for ung...
Men alt har jo sine variasjona, mange som kan være godt oppe i åra og ikkje være moden for å få unge...

Jeg er 19 å ser på meg selv som ung mor[;)]
Men synes at når man er under 16 er man for ung til å være mor, d er sikkert for at nesten alle mine venninner har fått unger når d var en 16,17,18 år å d har klart seg helt fint å er kjempe gode mødre,som ikke setter bort barna sine hver helg for å dra på fest!Men tror at uansett om man er 15 eller 26 så kan man være en god mor[;)]

Hmm.. ung mor ser jeg på som under 23 tror jeg egentlig.. hehe [:)]
Er kanksje litt rar jeg...

Sist jeg var gravid leste jeg at hvis du var under 24 år så var du unge foreldrer.
Så sist var jeg ung mor var 22 ble 23 5 dager senere og denne gangen er jeg en gammel mor [:D] har blitt 28 [:D]

jeg er 21 og må si at jeg føler meg som ung mor.og hva som er ungt det vet jeg ikke.men hadde søstra mi som er 17 år kommet å sagt at hun var gravid ville jeg nok reagert.personlig syns jeg det er litt ungt,men det kommer jo an på hvor moden en person er også da.men jeg må si at jeg syns det er bedre at ei jente på 17 får barn enn en gutt på 17.tror ikke gutta er like klare for et sånt ansvar i en så ung alder...mulig det er jeg har helt tåplige meninger her nå men...

jeg er 17 og vet at jeg er ung mor [:D] men ser meg ikke selv som altfor ung da [&:] men det er jo sikkert noen 17 åringer som ikke er klar for å være mødre og det er noen som er det, så det er vel det, det går utpå, tenker jeg [;)]

[:)]Jeg var en ung mor med Michael,23år og en uke da han kom. Men nå står det i papirene mine at jeg er en eldre fødende. Lurer på hva som er riktig alder å få barn jeg...27,kansje? Føler meg ikke gammel!![:D]

jeg er 17 og vet at jeg er ung mor men ser meg ikke selv som altfor ung da men det er jo sikkert noen 17 åringer som ikke er klar for å være mødre og det er noen som er det, så det er vel det, det går utpå, tenker jeg

ja det er jo forskjell på folk....du var sikkert klar for å bli mor.noe som selvfølgelig er kjempebra:)søstra mi på 17 er nok ikke moden for den rollen.har også ei søster på 25.hun er av typen "jeg vil ikke ha barn".og stygt sagt tror jeg det er like greit.for hun er nok litt for egoistisk til å få det...ikke moden i det hele tatt.hun elsker å være tante da,men vil ikke ha egne barn.men det må jo respekteres det også.

ung mor under 25 kanskje...jeg føler meg ivertfall som ung mor(når den tid kommer)
gammel mor er de over 40 som får barn

Synes du er passe eg[:D] Min mor fikk unge da hun var 23,og det gikk kjempe flott!
Personlig så synes eg at det kommer ann på den mentale alderen,noen er klar for å få unge når de er 18,noen når de er 26! Slik er det bare[:D] Synes hvertfall eg da!

Jeg er 24 nå og ser på meg selv som en ung mor, men har blitt mer "voksen" etter at jeg ble mor som 21 (nesten 22) åring. Syns at dem over 38 er en "gammel" mor, men alder har ikke så mye å si om du er en god mor eller ikke da. [:)]

ORIGINAL: Tine_mor

Personlig så synes eg at det kommer ann på den mentale alderen,noen er klar for å få unge når de er 18,noen når de er 26! Slik er det bare[:D] Synes hvertfall eg da!

Enig med du! Må også si at dere jentene her inne som er tenåringsmødre virker veldig voksne og fornuftige, og jeg er sikker på at dere gjør en like god "jobb" som mange av "oss eldre". I alder ser jeg på meg selv som en voksen mor (er 29 når barnet kommer), men i sinn føler jeg meg ofte som en "fjortis"!

ung mor er vel under 25,for ung under 18 kanskje. det er jo litt fra person til person spørr du meg,noen er jo 18 i hodet til de er 30,mens andre er "voksen" når de er 18. så noe fasit svar finnes vel ikke!

Det er veldig forskjellig fra person til person tror jeg. Men generelt kan jeg vel si at en ung mor er under 23, og for ung under 18. Jeg blir da selv en ung mor (hvis det klaffer i løpet av 2 år). Bare for noen år siden var jeg ikke sikker på om jeg ville ha barn, men har forandret meg veldig de siste årene, og nå er det å få barn mitt største ønske [:)]

Fylte 23 for en mnd sia. Ser på meg selv som en akkurat passe ung mor.

Hadde tenkt og vente til jeg ble 25 da, syns det virker som en fin alder og få unger. Men nå passet det fint og få unger.
+ at sambo bikka 30 i år, så ahn fikk det plutselig litt travelt.[:)]

Han vil ha ferdig laga alle ungene sine før han fyller 40, nå har vi bare planlagt 2 da, så vi har go tid egentlig.

Men vil ikke så at ung mor = dum mor.

Sikkert de some r yngre en meg som vil bli supre mødre, kanskje til og med bedre, tror jeg hadde stått på litt ekstra vist alle rundt meg hadde sakt at jeg var for ung og at det ikke kom til og gå bra.

Skal uanz gjør mitt beste for at ungene mine skal ha det bra, mange sier jeg kommer til og bli litt hønemor.[:)]

ORIGINAL: Marris

Det er veldig forskjellig fra person til person tror jeg. Men generelt kan jeg vel si at en ung mor er under 23, og for ung under 18. Jeg blir da selv en ung mor (hvis det klaffer i løpet av 2 år). Bare for noen år siden var jeg ikke sikker på om jeg ville ha barn, men har forandret meg veldig de siste årene, og nå er det å få barn mitt største ønske [:)]

jeg er under 18 år og jeg syns at jeg ikke er for ung, jeg er ganske moden for å være 17 år, men syns det var litt teit av deg å si at de som er under 18 er for unge å ha barn, for det fins mange forskjellige 17 åringer, noen er 20 år i hode og noen andre er forsatt 14 i hodet, så det kommer jo veldig ann på åssen personen er. dette er min mening ihvertfall

ORIGINAL: lille_jenta87

ORIGINAL: Marris

jeg er under 18 år og jeg syns at jeg ikke er for ung, jeg er ganske moden for å være 17 år, men syns det var litt teit av deg å si at de som er under 18 er for unge å ha barn, for det fins mange forskjellige 17 åringer, noen er 20 år i hode og noen andre er forsatt 14 i hodet, så det kommer jo veldig ann på åssen personen er. dette er min mening ihvertfall

Signerer den lille_jenta

Back
Topp