Ung eller voksen mamma???

Mamma*til*4

Flørter med forumet
Jeg er nå 3.gangs gravid og merker stor forskjell på graviditetene. Første gang jeg var gravid var jeg bare 19 år og slafset rundt i koseklær hele dagene og brydde meg lite om hvordan jeg så ut. Jeg var missfornøyd med kiloene som snek seg så altfor fort på og ble litt "sinnagravid" siden jeg ikke likte meg selv som gravid. Andre gang i en alder av 25 var det litt bedre men ble fort utålmodig og lei av å være gravid, klarte å nyte graviditeten mer en første gang men ble alikevell lei.
Denne gangen deimot er jeg 30 år og lykelig som gravid, elsker den voksene magen og nyter til og med kiloene jeg legger på meg. Bruker tid på å stelle meg, kle meg og tid til meg selv. Jeg elsker å være gravid nå. Er 25+2 uker på vei og gruer meg allerde til å ikke gå gravid. LYKKELIG:NO
Føler jeg setter mye mer pris på å å gravidnå enn da jeg var yngre.

NOEN ANDRE SOM HAR FØLTPÅ DETTE ELLER HAR TANKER OM DETTE???
jfdisjf.jpg

Nå har jeg aldri vært ung gravid da jeg fikk min første da jeg var 29, et svangerskap som jeg nøt, for uten kvalmen i starten, fra start til slutt det til tross for bekkenløsning og karpaltunell syndrom og alt for mange kg, jeg koste meg endatil de 10 dagene på overtid ;)
Mitt andre svangerskap var jeg 31 og dårligere, men da den verste kvalmen gav seg nøt jeg igjen å gå gravid frem til det ble tungt mot slutten og jeg helst ville føde og slett ikke gå 11 dager på overtid.
Denne gangen har jeg først riktig kunne nyte svangerskapet de siste par ukene, kvalmen er borte, litt energi er tilbake og lille i magen sparker så betryggende. Jeg er nå 33 år og er 22+1 uker på vei, håper det ikke blir tungt før helt på slutten sånn at jeg kan nyte hvert sekund videre.

Jeg synes i grunnen den største forskjellen på svangerskapene for min del har vært at jeg har blitt dårligere for hver gang med tanke på kvalme og det at jeg har barn fra før som også gjerne vil ha litt av mamman sin. Ellers kjenner jeg mer til begrensningene mine og har derfor klart å holde bekkenløsningen mer i sjakk de to siste svangerskapene.

Jeg er nå 3.gangs gravid og merker stor forskjell på graviditetene. Første gang jeg var gravid var jeg bare 19 år og slafset rundt i koseklær hele dagene og brydde meg lite om hvordan jeg så ut. Jeg var missfornøyd med kiloene som snek seg så altfor fort på og ble litt "sinnagravid" siden jeg ikke likte meg selv som gravid. Andre gang i en alder av 25 var det litt bedre men ble fort utålmodig og lei av å være gravid, klarte å nyte graviditeten mer en første gang men ble alikevell lei.
Denne gangen deimot er jeg 30 år og lykelig som gravid, elsker den voksene magen og nyter til og med kiloene jeg legger på meg. Bruker tid på å stelle meg, kle meg og tid til meg selv. Jeg elsker å være gravid nå. Er 25+2 uker på vei og gruer meg allerde til å ikke gå gravid. LYKKELIG:NO
Føler jeg setter mye mer pris på å å gravidnå enn da jeg var yngre.

NOEN ANDRE SOM HAR FØLTPÅ DETTE ELLER HAR TANKER OM DETTE???
Vis vedlegget 11380
Jaaaa ... Var 20 når eg ble gravid sist, og 21 når ho kom .. Følte helt annerledes enn no, likte ikkje kiloene som kom .. Og på slutten sånn ca dei to siste mnd kom det myyyye vann i kroppen , følte meg som en elefant ...

No, 31 når eg ble gravid og 32 når lillebror kjem , nyter det ;) på alle måter :)

Første gang jeg ble gravid var jeg 15 og 16 når jeg fikk henne. Tenkte i grunn ikke på noe for alt ordner seg, rakk ikke bli utålmodig for hun kom i uke 37.

Andre gang var jeg 22, det var planlagt, det var hyggelig og jeg koste meg helt fram til termin dagen, dagene etter var slitsomme og jeg var utålmodig og det som skulle være en koselig barseltid ble alt annet enn det for min del..

Denne gangen er jeg 25, storkoser meg for jeg vet at dette er mitt siste svangerskap, plagene er ikke store. Det er faktisk lettere å gå gravid denne gangen enn hva jeg hadde trodd med en snart 3åring i hus..

Var 25 sist, men med hyperemesis er det begrenset hvor mye man koser seg gitt. Det var en bragd å greie å stå opp om dagen, og kanskje greie å lufte bikkja.

Nå er jeg 26, hehe, mye bedre svangerskap, men blir mye fortere sliten. Sliter med høyt blodtrykk og stressende jobb i tillegg til en liten en hjemme.. Ikke kjenner jeg liv heller, så graviditet er et nødvendig onde for min del. Prøver å. Kose meg litt mer nå da, siden jeg kan, og det er siste gangen :-)

Var 25 sist, men med hyperemesis er det begrenset hvor mye man koser seg gitt. Det var en bragd å greie å stå opp om dagen, og kanskje greie å lufte bikkja.

Nå er jeg 26, hehe, mye bedre svangerskap, men blir mye fortere sliten. Sliter med høyt blodtrykk og stressende jobb i tillegg til en liten en hjemme.. Ikke kjenner jeg liv heller, så graviditet er et nødvendig onde for min del. Prøver å. Kose meg litt mer nå da, siden jeg kan, og det er siste gangen :-)
Håper du kjenner den lille snart :) :)

Var 19 da jeg fikk første <3 Ingen plager og nøt kiloene som jeg trengte. Gledet meg over redebyggingen og et rom som sto ferdig lenge før hun kom.
Denne gangen er jeg 22 når lillebror kommer, rommet hans er forsatt ikke begynt på. Men jeg har handlet inn det jeg savnet sist og nå er det egentlig bare å pusse opp og gjøre klar senga og kommoden. Jobber mye og føler tiden flyr forbi, nesten så jeg glemmer at jeg er gravid. Men har en del plager denne gangen som jeg ikke opplevde sist, og det gir en liten demper.

Nå er jeg 26, hehe, mye bedre svangerskap, men blir mye fortere sliten. Sliter med høyt blodtrykk og stressende jobb i tillegg til en liten en hjemme.. Ikke kjenner jeg liv heller, så graviditet er et nødvendig onde for min del. Prøver å. Kose meg litt mer nå da, siden jeg kan, og det er siste gangen :)

Håper du snart kjenner det lille mirakelet. Lykke til

Ble gravid da jeg var 17 fikk han når jeg akkurat fylt 18. Husker at jeg var veldig stolt av magen og ville vise den frem :P
Jeg nøt alle de kiloene jeg la på meg fordi jeg var undervektig fra før :P

Ble gravid som 22 åring med nr 2 og han var planlagt :)
Jeg koste meg masse i graviditeten og ville ikke miste min gravide mage :D

Denne gangen er jeg like glad for å være gravid som med de to andre, men denne gleden er litt annerledes. Fordi denne gangen er jeg mer bevist på hva som venter, kanskje.. :)

Jeg ble gravid 2mnd før jeg ble 20 med første. Så kan vel kalle meg "ung mor"?? ;)

Jeg ble gravid med første rett før jeg fylte 21. Jeg elsket og gå gravid og var stolt av magen. På slutten likte jeg ikke kiloene som snek seg på, og var veldig utålmodig. Denne gangen er jeg 22 (ikke store aldersforskjellen fra sist altså) og liker for så vidt å gå gravid nå også, men alt er mye mer slitsomt denne gangen. Men det har nok med at jeg går hjemme med en ettåring og ikke at jeg har blitt eldre :p Men generelt liker jeg å gå gravid og nyter det stort sett :)

Jeg er førstegangs og blir 29 til sommeren :) Ser på meg selv som ung mamma, men har nok litt mer med at jeg føler meg, og ser yngre ut enn det jeg er ;) Blir fortsatt spurt om leg :p

Back
Topp