Ung eller eldre mamma, hva foretrekker du og hvorfor?

Jeg tenker at det ikke alltid er et reelt valg... Noen blir uplanlagt gravide som veldig unge, noen når de er rundt 40, noen sliter i årevis med å bli gravide, og noen finner faktisk ikke en de vil ha barn med før de er godt voksne.

Alder betyr lite for et barn, så lenge det har foreldre som elsker det og tar seg av det på en god måte <3 Det finnes flotte unge foreldre og flotte eldre foreldre, og det finnes dessverre også dårlige foreldre i begge kategorier.
 
Det får være opp til hver enkelt syns jeg:) noen vil ha barn tidlig og andre sent. Alle kvinner (i allefall de aller fleste) har et morsinnstinkt, så alder har ingenting å si på om man blir en god mor eller ikke<3

For vår del har det passet veldig bra med den alderen vi er i. Jeg 25, og mannen 30 år. Vi ville bli ferdig med skole og ha etablert oss med hus og faste jobber, samtidig så ville vi ikke ha senere pga at jeg har pcos og manglene eggløsning. Nå tok det litt lang tid, men det var med i beregningen :)
 
Alder betyr lite for et barn, men barnet skal bli voksent. Eg har relativt gamle foreldre, og det har mannen min også. Vi veit ikkje kor lenge vårt barn vil ha besteforeldre. Vi veit heller ikkje om dei kjem til å halde seg friske nok til å verkeleg kunne ta del i snuppa sitt liv. DET er det kjipe med gamle foreldre! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Alder betyr lite for et barn, men barnet skal bli voksent. Eg har relativt gamle foreldre, og det har mannen min også. Vi veit ikkje kor lenge vårt barn vil ha besteforeldre. Vi veit heller ikkje om dei kjem til å halde seg friske nok til å verkeleg kunne ta del i snuppa sitt liv. DET er det kjipe med gamle foreldre! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Ja, det er ulempen med å få barn sent i livet, men når det er sagt, så vet vi jo aldri hvor lenge vi lever og hvor friske vi holder oss heller. Noen kan miste sine "unge" besteforeldre tidlig, andre får beholde sine "gamle" besteforeldre lenge, selv om sjansen er størst for det motsatte ;)
 
Hadde da vært opp t meg, så hadde eg starta 8-10år tidligare, men no blei da ikkje sånn, e jo ein fordel å ha ein mann å laga ongane med ;) :p
Va 30 når jentungen kom og 34 når eg fekk guttungen :)
Føle ikkje at eg e ei gammal/eldre mamma, heller midt på treet - verre med mannen så e 10 år eldre ;)
 
Siden spørsmålet er så svart/hvitt, så skal jeg svare svart/hvitt: Heller ung enn gammel, men kun pga fysiske ulemper slik som større risiko for feks. downs og at man er 60 år når ungen er russ. Men eldre kvinner har ofte bedre økonomi og bedre tid til barnet.
 
Back
Topp