Undrer............................

Vand

Forumet er livet
Hvis ett barn er dårlig til å snakke når h*n er f.eks 3 år.. Hvordan tenker h*n da? [8|]

Eller våre barn f.eks; Når de er sultne, tenker de da setningen "minna sulten mat" som Emmeli sa i går til meg?[8|]

Eller ser de liksom bilder, eller hva hva?[8|][:D]

Jegser for meg at de ser for seg det de vil da[:)]. Men jeg gjetter jo naturligvis vildt fordi jeg vet jo ikke[8D]. Tror det fordi selv har jeg alltid hatt grafisk hukommelse og ser alltid allt for meg[:)]

ORIGINAL: Tjukkaaa

Jegser for meg at de ser for seg det de vil da[:)]. Men jeg gjetter jo naturligvis vildt fordi jeg vet jo ikke[8D]. Tror det fordi selv har jeg alltid hatt grafisk hukommelse og ser alltid allt for meg[:)]

mens jeg derimot ser aldri noe for meg (altså, jeg tenker "Nå er jeg sulten, og jeg har lyst på brødskive med salami[8D]), jeg ser ikke for meg brødskiven med salami[8D][:D]

Nei, ikke vet jeg, men hadde vært moro å finne ut av[:D]

Og HVIS de tenker "i bilder", når går det over fra det til å tenke i ord????[8|]

Blir det ikke noenlunde på samme måten som om vi ikke er så flinke i et språk. Vi tenker oss til det vi skal si men når vi prøver å si det så kommer det ut feil eller bare i stikkord...[8D]

ORIGINAL: sånja

Blir det ikke noenlunde på samme måten som om vi ikke er så flinke i et språk. Vi tenker oss til det vi skal si men når vi prøver å si det så kommer det ut feil eller bare i stikkord...[8D]

Så egentlig mener du de tenker i rene setninger men så kommer det bare ut ord her og der?[8|]

ORIGINAL: ..christine..

det er virkelig mye du tenker på[8D]

Det er lurt å være litt undrende her i livet[8D]

hmm.. ja si det!

jeg tror jeg er mer på å se for meg og liksom kjenne smaken på den maten jeg da
har lyst på!

men hva de tenker aner jeg ikke!

de tenker nok etter d som er kjent og kobler det til de skjemaene der...

altså Piaget[:-] med assimilasjon og akkomodasjon. det som er kjent og putter d i kjente skjemaer og det som blri ukjent, må de gjøre om på de skjemane de har for å få en forståelse og d skjer akkomodasjon!

altså de tenker nok veldig likt oss, bare med det de kan! etterhvert vil de nok koble ting til bilder.

men for å tenke må en ha språk, for å ha språk må en kunne tenke[;)] men d viser seg jo at barn tenker før de har språk også!

ORIGINAL: Vand

ORIGINAL: sånja

Så egentlig mener du de tenker i rene setninger men så kommer det bare ut ord her og der?[8|]

Jepp.. Det ser jeg for meg. Jeg har prøvd mye på mange språk. Det høres helt fint ut i hodet mitt, men kommer ut helt feil..[8D]
Så er det vel viktig å bare fortsette å snakke "rent og skikkelig" til ungene så kommer det seg nok til slutt..

ORIGINAL: Vand

ORIGINAL: ..christine..

det er virkelig mye du tenker på[8D]

Det er lurt å være litt undrende her i livet[8D]

bare sundt det.. godt det ikke bare er meg som undrer mye over ting[:D]

Back
Topp