Undertøy

MiaNewbie

Blir kjent med forumet
MayDay2021
Hei,
Jeg trenger å kjøpe noe nytt undertøy snart da alt strammer litt mer enn ønskelig. Tisser nok fra før om ikke trusa skal begynne å presse i tillegg. Puppene passer ikke med skålen lenger så nå har jeg bare brukt en for stor sportsbh. Kanskje dere har noen gode tips? Jeg har ikke peiling på hva jeg bør se etter i denne tiden fremover ☺️

Hva er deres favoritt?
Kjøpt hvor? Både truser/bh/sportsbh.

Truser når jeg er gravid er definitivt billige bommulstruser på Cubus de beste, og av bh så bruker jeg sloggi seamless kjøpt på europris

Haha... her kommer ingen tips, bare en rant!

Jeg brukte 80F/85E før jeg ble gravid og har kun funnet pierre robert sine sportsBHer som jeg orker å gå med over tid nå. Alle de andre "myke" ammeBHene og så videre gir ALT for liten støtte, de kryper oppover og er ikke stramme nok rundt. Har prøvd alle jeg har sett i vanlige butikker, både for gravide og sånne vanlige... Endte akkurat opp med å kjøpe noen spileløse gravide/ammeBHer som skulle være sååå gode på KappAhl (2-pakning). Prøvde den på i butikken og tenkte jaja, det går vel greit innimellom når jeg vil ha litt tynnere stropper...

Tok den på i dag morges og følte både at puppene havne 5 cm lenger ned enn nødvendig, OG at puppedelen ikke dekket godt nok. Det ble slik at det stoffgreiene som egentlig skulle vært på magen under puppene, heller krøp oppover og la seg liksom inni sprekken der eller ble en del av puppedelen, og så kom det fader meg ut litt underboob også. Tok den rett av igjen og tenker den sikkert går til fretex uansett. Kjipt! :banghead:

Nå har jeg bestilt en haug ting fra ammebutikken.no. De har ikke like enkel retur som f.eks. zalando, her må du betale og sette på sporingen selv; men jeg tenkte det var verdt det hvis jeg kan få tak i noen gode BHer som ikke må tres over hodet. Skal si fra når jeg har fått prøvd dem på!! :)

Her går jeg i de største løseste trusene jeg har, ultrasexy :hilarious::laughing001 og har kjøpt meg amme bh, den ser ut som en tynn, myk sports bh. Var 85B før graviditeten.

Jeg kjøpte to pk ammebh fra bonprix og er overraskende fornøyd! Det er dårlig inndeling til puppene, men den er behagelig og uten spiler! Jeg kjøpte 80 og største cup de hadde. Jeg hadde bare pier robert sine sportsbher jeg orka å gå med nå, da jeg ikke klarte spiler.

https://www.bonprix.no/produkt/amme...sort-pastellrosa-sort-matt-solv-961613/#image

Ser ok ut til å være ammebh og er behagelig på. Har tre fester bak, så den er brei og god. Ikke mest støtte i koppene, men god støtte rundt. Får tommel opp for meg med tanke på prisen!

Siden jeg fremdeles ammer, bruker jeg ammebh fra H&M, kommer nok til å leve i dem et par år til . Blåser i hvordan de ser ut så lenge de er behagelige og ikke strammer, har nok tid til å bli forfengelig senere :hilarious:
Truser kjøpt på cubus, de som strammer minst, må jo ha plass til bind etter renselse også !

De fra bonprix så veldig greie ut da! Tenkte å forsøke sloggi fra europris da jeg må ha noe i morgen fra butikk. Noen som har forsøkt disse trusene fra HM? :)
https://www2.hm.com/no_no/productpage.0754792004.html God pris for 5 truser i bomull hvertfall.
Jepp, jeg har de. Veldig myke og gode. Faktisk så gode at de ble værende i truseskuffen fra forrige svangerskap for 7 år siden :hilarious:
Tror det finnes en variant med glatterere (microfiber?) stoff også, som er enda finere og like gode.

Oppdatering på kjøp fra ammebutikken.no:
Som jeg skrev over brukte jeg 80F / 85E før graviditeten, men er nok oppe i en fast 80/85G-ish greie nå tipper jeg.

Disse bestilte jeg fra ammebutikken. Alle BHene ligger mellom5-600 kr og noen av de er virkelig verdt det for meg i alle fall:

Bravado Full Cup seamless amme-bh (tilsvarer G til J-cup)
https://www.ammebutikken.no/bravado-seamless-full-cup-ammebh-peony.html
i str. L: Den var kjempegod på, ingen spiler, bare myk og behagelig og med ve
ldig "trygge" hekter for ammedelen. De kjentes ut som de hadde et ekstra "klikk" for å sitte godt fast når man ikke ammer. Disse kommer jeg til å beholde 2 av, i svart og rosa. Det eneste de kunne vært enda bedre på er å separere brystene, men i forhold til pierre robert sine sports-BHer som er det eneste jeg går i nå, er de jo absolutt en forbedring på det området også :Heartred Dette ble min favoritt!

Cake Maternity Croissant amme-bh med myk spile (F-K-cup):
https://www.ammebutikken.no/cake-lingerie-croissant-amme-bh-med-myk-spile-sort.html
i str. 85F, denne ble faktisk for stor rundt men riktig i cuppen, så jeg skulle nok ha gått for en 80G her. Ellers hadde den spiler og var fin i formen, stor nok også på sidene av brystene og jeg kommer til å beholde den uansett. Jeg regner jo ikke med at jeg blir mindre i omkrets etter hvert akkurat, så tipper den kommer til å passe mot slutten av graviditeten..

Fastfood Sports-bh
https://www.ammebutikken.no/boob-fast-food-sports-bh.html
Denne tok jeg i L, fordi den skulle passe 80F/85E/90D/95C i følge tabellen (jeg tar alltid sportsBh-er i litt mindre enn det egentlig står, for jeg har en del myk polstring rundt mage/rygg og myke bryster, og har erfaring med at alt bare hopper rundt hvis ikke). Trinnet etter var XL som skulle passe fra 80G til 100E.
DENNE vil jeg bare anbefale dersom du ikke tar noen av "endestørrelsene". For meg som er 80/85 rundt var denne ALT for vid og strikken nederst sto utenfor kroppen (også pga puppene som dro den ut altså, men allikevel). Cuppen var også for liten, men det kan jeg skrive på min egen kappe siden jeg bevisst valgt en mindre størrelse.
Hadde jeg tatt ville den nok passet i cuppen men fremdeles vært aaalt for stor rundt for meg.
Jeg tipper at denne er kjempegod i L hvis man er f.eks. en 85D. Kanskje ikke til løping, men til lettere trening mener jeg.

I tillegg spanderte jeg på meg en litt dyr ammegenser til 899. Jeg tok den på med en gang og kommer til å boooo i den :Heartred
BFF oversized sweatshirt finner du her: https://www.ammebutikken.no/boob-bff-oversized-ammegenser.html

Skriver under på bomullstruser fra cubus, dei uten blondekant! Veldig gode men bruker enda nokre syntetiske sømløse, fordi dei e sååå deilige❤ forøvrig har eg falt for "sports" bh'en til Zlatan, super deilige! Men kan tenka meg dei ikkje holde særlig oppe (eg har silikon så her står dei av seg sjøl :hilarious:).

Skriver under på bomullstruser fra cubus, dei uten blondekant! Veldig gode men bruker enda nokre syntetiske sømløse, fordi dei e sååå deilige❤ forøvrig har eg falt for "sports" bh'en til Zlatan, super deilige! Men kan tenka meg dei ikkje holde særlig oppe (eg har silikon så her står dei av seg sjøl :hilarious:).

Kjøpte meg flere ulike truser hos Cubus like over midnatt i forskjellige str Var 40% mellom 00-08.00.

Eg syns så absolutt at gode truser er det vanskeligste å finne... :bored: Stramme truser er ubehagelig, løsere truser sklir ned, truser med høgt liv ruller ned under magen og blir ekle å gå med osv... :hilarious: Ser for meg at det kommer til å gå mye penger på truser som ikke kommer til å bli brukt :wtf:

Eg syns så absolutt at gode truser er det vanskeligste å finne... :bored: Stramme truser er ubehagelig, løsere truser sklir ned, truser med høgt liv ruller ned under magen og blir ekle å gå med osv... :hilarious: Ser for meg at det kommer til å gå mye penger på truser som ikke kommer til å bli brukt :wtf:
Ja er akkurat det jeg sliter med:hilarious: Venter på pakken fra Cubus og håper noen av de jeg har kjøpt passer.

Back
Topp