Underskriftskampanje for selvbestemt foreldrepermisjon

Trinus

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2019
Håper det er innafor å dele underskriftskampanjen her! Synes det er horribelt at vi bare får 6-7 mnd med babyene våre, og at pappaen må ta 15-19 uker. I vårt tilfelle ønsker ikke far så lang permisjon, og jeg ønsker meg store deler av hans permisjon, det er også det som er mest lønnsomt for oss økonomisk. Om han skal gå hjemme på 80% så kommer det til å bli ganske trangt økonomisk, om det i det hele tatt går.
Håper så mange som mulig skriver under ❤️

https://www.underskrift.no/vis/7345/

På Facebook er det en gruppe som heter «permisjonen burde foreldre fordele gruppen» håper dere vil melde dere inn der også!

Signer gjerne på oppropet. Vi trenger at flere blir med på dette! :) https://www.opprop.net/la_familiene...retten_til_fodselspermisjonsfordeling?a=90709
#permisjonsopprøret2019

Last edited:
For oss hadde det beste vært å bestemme selv, så jeg har signert!

Signert :)

Signert! Oppfordrer dere til å dele linken!

Signert:) Dette kunne Babyverden med fordel hatt en artikkel om eller noe.

Har signert:) skulle ønske vi kunne fordele permisjonen selv

Signerte på denne i sommer,

mannen her synes 10 uker var mye å skulle gå hjemme og holdt på å få helt fnatt når han fikk vite at det var utvidet til 15 uker, han synes det er slt for mye, og han føler seg ikke klar for å ta over hovedansvaret for henne når hun er så lita og trenger meg enda så mye, ikke har han noe lyst å gå hjemme i perm så lenge heller selv om han elsker lille jenta vår, og jeg skulle gjerne hatt ukene hans. så her blir det ulønna perm på meg, men vi får likevell ikke til st jeg blir hjemme så lenge som ønsket, før far må tar over.

Og ikke kommer jeg til å funke i jobben min om jeg fremdeles skal amme så mye på natten som vi gjør.

Og ammefri? Jada flott det, men vi bor i distriktet og har lang pendlevei til jobb så vinninga går litt opp i spinninga med den ammefri perioden på en time som er i tariffen hvor jeg jobber.

Er frustrert :-/ blir ikke flere barn her før vi har nok sparepenger til å bli hjemme så lenge vi føler vi trenger så lenge ordningene er slik de er nå.

Signert

Det tenker jrg blir vanskelig for babyverden , de bør ikke ta noen sider i sånne saker

De trenger ikke å ta noen side. Jeg tenker mer at det er interessant med hvordan permisjonsordningen er i seg selv, historien bak og dagens situasjon.

Back
Topp