Underskrifter for å beholde kontantstøtten!!

Tillea

Elsker forumet
Septemberlykke 2021
Oktoberfest 2024 ❤️
Oppfordrer alle til å signere denne. Syns det er ille at de vurderer å fjerne kontantstøtten og ser at flere av de store partiene nå går inn for dette.
Personlig har vi planer om å benytte oss av ordningen fra september-desember 2022 og det er mye penger for oss. Vet om mange som har planlagt barn med utgangspunkt i at de kan benytte seg av kontantstøtten og syns det er ille at de fortsetter å fjerne ting som er goder for småbarnsfamilier. De sier de vil vi skal få flere barn, men INGENTING legger tilrette for dette politisk.. :bored::confused013

https://www.opprop.net/bevar_kontantstotta

Last edited:
Har signert! Dette provoserer meg veldig! Jeg har brukt kontantstøtten med alle mine og skal ha den fram til januar 2023, minst. De er veldig flinke på å gi innvandrerkvinnene skylden for å ta den vekk, men jeg er sikker på at dette handler om økonomi. Jeg vil ha kontantstøtte slik at jeg ikke må dytte en baby inn i barnehagen slik at jeg kan skynde meg tilbake på jobb. Vil ha barna hjemme. Jeg syns ikke ettåringer har noe i barnehagen å gjøre slik den er nå. Jobber selv på småbarnsavdeling så vet hva jeg snakker om. Og forskning forteller om skyhøyt stressnivå hos barna... Tenker ofte «tenk om vi hadde hatt én voksen til nå...»

Ser enkelte organisasjoner som er for fjerningen sier at da kan pengene gå til gratis barnehage eller bedre bemanning. Haha! Det er veldig naivt. Tror ikke vi kommer til å se noe til de pengene. Barnehagene kommer til å fortsatt leve med budsjettkutt. Da jeg leste om fjerningen så ble jeg helt sikker på at dette er sistemann. Ordningene blir jo bare verre for hvert barn, føler jeg. Vurderer nesten å stemme KrF på trass :hilarious:

Back
Topp