Undersøkelser

EnOgEnBle4

Blir kjent med forumet
Jeg lurer litt.. har jo et svangerskap bak meg, men var ikke hos lege før uke 10 og tok noen blodprøver...
SÅ:
Hva gjøres ved tidlig kontroll hos lege(type undersøkelser)?
Hvordan utføres tidlig UL?

Angst for leger og undersøkelser ang kroppen min..Kroppen min er MIN den..... :p

Er vel kanskje vanlig med gunekologisk undersøkelse for å se ca hvor langt på vei, tar blodprøver og skriver helseskjemaet for gravide

Tidlig ul går somregel ut på at det er invendig. Det er en slags stav som de bruker.

Jeg har aldri opplevd at de tar gu. For de har ikke sjans å se hvor langt du er på vei da, kun med innvendig ul det.. som taes med noe som ligner litt en dildo, men som du ikke kjenner nesten i det hele tatt...den taes ikke så langt inn at det gjør noe. Her tar de blodprøver og tester urinen, prater litt og du får noen papirer.

Kan de ikke få en ca følelse med GU? min lege har alltid tatt GU på meg i begynnelsen, og den ene gangen viste jeg ikike hvor langt jeg var på vei. Da han hadde tatt GU sa han at det ikke kunne være lengre enn 4 - 5 uker.

De kan sikkert se noe på livmoren, men ifølge de på gyn har de ikke sjans til å være nøyaktig, så det blir et sjansespill, i tillegg er det unødvendig sa de. Jeg trodde nemlig at det skulle jeg da jeg gikk med første, og da spurte på gyn hvorfor legen ikke hadde gjort det. Var å sjekket blødninger litt senere i svangerskapet, men enda tidlig.

Men en ting har jeg lært etter timer på forum, og det er at det er stor forskjell på mange ting og meninger fra sted til sted!

Mye forskjell ute å går ja! Har tilogmed ei venninne der hvor legen alltid sjekker brystene hennes. Har hvertfall aldri jeg opplevd.

Legen min tar aldri GU på gravide, vil ikke utsette kroppen for det. Men ved siste grav sjekket hun brystene mine dor kuler...

Jeg hadde første undersøkelse ved 6 uker. Kun prat med legen, og blodprøver, urintest (hadde med meg), blodprosent og måling av vekt.  De gjør uansett ikke mer enn du tillater at de gjør!

Jeg får også tidlig UL, og ut fra svar her på forumet trodde jeg det foregikk innvendig. Men det gjør det ikke der jeg skal. Der skjer det utvendig på samme måte som den ordinære ultralyden i uke 19.

Lykke til!

Første kontroll med den jeg mistet tok legen gu. med celleprøve, begynte å blø den dagen, sluttet ikke å blø og mistet etter en stund etter. Vet ikke om det har no med det å gjøre.
Skal aldri ta celleprøve når jeg er gravid igjen..........
Så tror det er noe i det legen din sier ja.....

Back
Topp