Undersøkelse ifht svagerskapsdepresjon,og....

Et-nytt-gull

Glad i forumet
fødselsdepresjon, får dere det tilbudet hos deres jordmor / helsesøster?

Jordmor sa til meg sist,at de var begynt og undersøke (via skjema tror jeg det var),for og kartlegge og evt oppdage/fange opp depresjon hos dén gravide (skjer ved 28 uker ca) og den nybakte mor(på 6 ukers kontroll hos helsesøster). Tror det er nytt at dem gjør det,men det er jo et supert tilbud Igrunn!

Aner ikke men det er jo kjempebra om de gjør det! Jeg måtte selv søke hjelp når Aron var nesten 8mnd gammel..

jeg fikk skjema som jeg fylte ut etter fødsel sist.. lyyyyste depresjon lang vei.. gråt hele tiden.. og det tok laaaang tid før jeg klarte å holde tårene tilbake hvis noen spurte meg hvordan det gikk.. men jeg hadde hatt et tøft svangerskap med innleggelser og sjukdom, tøff/lang fødsel.. og vesla hadde kolikk i tillegg.. så jeg var bare så sliten av alt..

Ja,det er det jeg og tenker.. Helt supert,slik at tilfeller kan bli avdekket eller finne ut om man er i "grenseland" :)

Her ble jeg fanget opp av et slikt skjema ved forrige fødsel, ble fanget opp på 6 ukers kontroll. Hadde samtaler med helsesøster hver 14. dag.

Jeg hadde svangerskap- og fødselsdepresjoner sist, så denne gangen går jeg til samtaler hos spesialutdannet jordmor på sykehuset. Får veldig god oppfølging på den psykiske biten denne gangen.

Jeg hadde ingen tegn på depresjoner, men måtte likevel fylle ut et slikt skjema både mens jeg gikk gravid og etterpå.. det er vanlig prosedyre på helsestasjonen der jeg går :)

Jeg ble fanget opp av jm alt i uke 20 med Emilie <3 og fikk god hjelp av hs etter ks <3

Back
Topp