Underlivet

Livvea

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Maiskolbene 2023 :-)
Jeg går rett på sak; hvordan føles underlivet ut?
Nå er det gått 6 mnd for de fleste av oss.

Jeg har ikke vært veldig flink med kniping, men gjort litt.
Jeg føler ikke jeg er normal igjen nedentil. Fortsatt litt mer åpen, og kjenner lite ved samleie..
Av og til føler jeg at "noe detter ut" så vurderer å snakke med legen,men håper bare at det skal gå over av seg selv med mer trening.
Det gir ingen god velværefølelse heller. Fortsatt litt forstoppet, det er så kjedelig.
Vet ikke hva som er vanlig eller hva jeg kan forvente. Ingen barselgruppe (korona) å snakke med andre jenter om tema.
 
Jeg går rett på sak; hvordan føles underlivet ut?
Nå er det gått 6 mnd for de fleste av oss.

Jeg har ikke vært veldig flink med kniping, men gjort litt.
Jeg føler ikke jeg er normal igjen nedentil. Fortsatt litt mer åpen, og kjenner lite ved samleie..
Av og til føler jeg at "noe detter ut" så vurderer å snakke med legen,men håper bare at det skal gå over av seg selv med mer trening.
Det gir ingen god velværefølelse heller. Fortsatt litt forstoppet, det er så kjedelig.
Vet ikke hva som er vanlig eller hva jeg kan forvente. Ingen barselgruppe (korona) å snakke med andre jenter om tema.


Jeg kjenner akkurat på det samme som du beskriver. Føler til tider at noe detter ut. Er dessverre redd for at lite trening er største årsak, og at det vil bli bedre med trening. Jeg var til underlivsundersøkelse ca ved 4 mnd alder (celleprøve). Da sa legen min at det var helt normalt og at jeg måtte komme meg i gang med trening. Det har jeg enda ikke klart. Så himla kjedelig. Fatter ikke hvorfor jeg ikke bare klarer det når jeg vet hvor viktig det er!! og ja, forstoppet fremdeles! Hvorfor det? Har det med amming å gjøre? Hvor mange barn har du født?
 
Jeg har bare født ett barn.
Jeg tror forstoppelsen er av ammingen, at jeg må huske å drikke nok vann. Rikelige mengder vann.
Ellers leste jeg på en nettside at forstoppelse var ett av symptomene på en av fremfall/underlivsprolapstypene.. men dette kan jeg ikke noe om.

Vil bare føle meg normal nedentil!
Men ja; det er vel bare å bli mer konsekvent på knipetreningen.
 
Mine barn er nå 11,5 9,5 2 og 0,5. Mellom første og andre og mellom tredje og fjerde rakk jeg aldri bli som før. Mellom andre og tredje unge tenker jeg at jeg var tilbake til omtrent som før første når andremann var 4 år.

Sikkert greit å finne ut av fremfall og forstoppelse. Det har ikke jeg slitt med. Å ikke gidde trene derimot.....:rolleyes:
 
Jeg føler meg veldig distansert fra det. Har ikke hatt sexlyst på 6 mnd noe som er veldig rart til å være meg. Ikke fått mensen heller da. Mini sover mellom oss hver natt og jeg er kaputt så har liksom ikke blitt så mye sengekos. Føler meg som ei melkeku og ikke ett seksuelt vesen...tanken på at 4 unger har kommet ut der gjør meg ikke mer høy i hatten ;) håper det går seg til.
 
Jeg føler meg veldig distansert fra det. Har ikke hatt sexlyst på 6 mnd noe som er veldig rart til å være meg. Ikke fått mensen heller da. Mini sover mellom oss hver natt og jeg er kaputt så har liksom ikke blitt så mye sengekos. Føler meg som ei melkeku og ikke ett seksuelt vesen...tanken på at 4 unger har kommet ut der gjør meg ikke mer høy i hatten ;) håper det går seg til.
Har svært lite sexlyst jeg også, føler for å ha kroppen for meg selv utenom babytid. Fåe liksom nok. Føler mg besten kvelt av og til,selv om jeg bare får en klem.

Har prøvd samleie for i håp om at det gir mersmak...men det har motsatt effekt. Føler meg verre nedentil.
Mister all lyst når jeg ikke føler meg vel.
 
Mine barn er nå 11,5 9,5 2 og 0,5. Mellom første og andre og mellom tredje og fjerde rakk jeg aldri bli som før. Mellom andre og tredje unge tenker jeg at jeg var tilbake til omtrent som før første når andremann var 4 år.

Sikkert greit å finne ut av fremfall og forstoppelse. Det har ikke jeg slitt med. Å ikke gidde trene derimot.....:rolleyes:
Jeg tenker jeg bør undersøke det... jeg bare har skjøvet tanken unna,hater slike undersøkelser.
Og flaut hvis alt er i orden så jeg virker panisk.
Men det er jo i grunnen bare bra

Men som du sier, det tar nok en del tid. Er det jeg hsr slått meg til ro med. Jordmor sa musklene trenger opp til 6 mnd på å komme seg.
 
Back
Topp