Underlivet etter fødsel

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Dette er vel kanskje litt flaut å ta opp, men men... Men dere andre som har født vaginalt, når sluttet det å være vondt nedentil? Jeg fødte for 11 dager siden og det er fortsatt sårt og vondt. Er bedre enn det var da! Måtte sy mellom 3-5 sting, var vist bare overfladiske rifter og tror stinga er der enda! I førsten var det et HELVETTE å tisse, men er gudsjelov bedre nå! Men orker ikke stå/gå så lenge av gangen! Hvor lang tid tok det før underlivet deres var "smertefritt"? :p Renselsen er gudsjelov bare brunlig utflod nå!
 
Forrigang jeg fødde, måtte jeg sy 2 sting...jeg hadde vondt og det var sårt når jeg beveget meg i mange uker etter fødsel.
 
Jeg skylte med vann mens jeg tisset i kanskje to uker, men det sluttet å svi en liten stund før det. Var bare litt sårt å tørke bare. Har fremdeles mine sting og, hun som sydde sa det kunne gå opptil fire uker før de forsvant helt. Er 17 dager siden jeg fødte nå, igår virket alt som om det var tilbake til normalt, kunne til og med ha sex :D
 
Jeg var øm i et par dager etter fødselen og jeg fikk 8 sting etter to rift og et klipp. I dag er det 4 uker siden fødselen, og føler meg helt fin, og det gjorde aldri vondt å tisse. Men jordmora sa at hun la stingene litt vekk slik at det ikke skulle svi når jeg gikk på do. Er fortsatt hoven og har brun utflod så har ikke tørt å ha sex enda. Skal ta det når renselsen er over ;-)
 
Ingen rifter eller sting her, så følte meg som før med en gang, null vondt denne gangen, helt fantastisk! Sist fikk jeg noen pyntesting, og det svei rn god stund, husker ikke hvor lenge.
 
Sist måtte jeg sy 7 sting etter rifter og hadde vondt lenge etterpå.. jeg hadde ikke ventet at det skulle gjøre så lenge vondt.. måtte tisse i dusjen nesten 4 uker.. og tok vel ca 6 uker før det begynte å bli bra.. 
Håper det ikke blir så ille denne gangen! 
 
18 dager siden fødsel nå, har ikke hatt vondt på noen dager nå:-)
 
En uke siden fødselen nå, fikk 2 sting og har lite vondt nå. Etter forrige fødsel hadde jeg veldig vondt, og klarte knapt å tørke meg lenge etter fødselen.
 
Jeg hadde vondt i flere uker etter forrige fødsel. 
Husker jeg "ristet av meg" etter at jeg tisset. 
Spylte meg med hånddusjen flere ganger om dagen for å holde såret rent. Forsiktig med lunkent vann. 
 
sydde et sting og har ikke hatt vondt i det hele tatt denne gangen.

forrige gang sydde jeg to sting og var øm og sår i kanskje 4-5 dager. tror det er veldig individuelt...
 
Tok vel rundt 10/12 dager før det ikke var vondt der nede her.. Nå bare sprenger det av å til.. er 3 uker siden nå og jeg merker ikke så masse utenom  brunt utflod..
 
Back
Topp