Underlig betjening?

slinsie

Forumet er livet
Høsthjerter 2017
Jeg kommer ikke helt over det.. Når vi kom inn i butikken igår så hadde vi lyst på en Brio Primo - da var det under forutsetning at vi ville bruke basen med isofix. Etter samtale med betjening kom vi frem til at sannsynligheten er nok liten for at vi har isofix, men vi skal sjekke med Ford forhandler - mannen min innbiller han har sett noe greier i bilen som ligner nemlig.

Anyway. Hun betjeningen bare - nei, dessverre, da må jeg finne noen andre som kunne hjelpe oss, for hun kunne ikke noe om Brio Primo, og helt ærlig hadde hun ikke satt seg noe særlig inn i det ,for egentlig hadde hun ikke lyst til å selge det!! Årsaken var at til og med leverandøren hadde sagt at han aldri ville bruke det til sine barn??

Så sier vi: Jammen, med bruk av isofix kom jo setet nettopp på 2.plass i en test? Hun bare hææ? Hvilken test?
Eh.. de vanlige forbrukertestene vel?

Nei, det kjente hun ikke til..

Altså - jeg reagerer - når de har så stort utvalg av bilseter - så burde de jo iaffal henge med på tester som blir gjort!?!
Og I tillegg, hvis vi hadde kunnet brukt Brio Primo med isofixdelen av basen, så kommer setet langt bedre ut enn britax römer sete uten noen base (som hun prøvde å anbefale oss)..

Merkelig nok, så stoler jeg faktisk mer på en forbrukertest en enn blond betjening som står og selger bilseter og ikke har fått med seg bilsete tester som nylig er gjort altså!

Hun var veldig hyggelig ellers, altså, og demostrerte og alt mulig og forklarte om britax sete.. men jeg føler liksom at hun burde fått med seg slike ting.. det ville iaffal jeg gjort - om jeg var selger.

Når man jobber med salg skal man aldri la kunden vite at man egentlig ikke følger med på sånt, hehe.

Da hadde det vært bedre om hun hentet noen andre, eller ba dere komme tilbake en annen dag og så kunne hun sjekket opp i mellomtiden, evt ringe dere eller noe sånt.

Ikke noe god service det der altså.

Jeg synes jo det er litt synd på Brio da, som selger mindre seter, fordi betjeningen er på bærtur? De har lav pris på setet + base forhold til andre nettopp pga de er litt nye på markedet. Med bruk av isofix festet så kom det jo på 2.plass. Med annet feste av base, eller uten base, kom det et stykke lenger ned men fremdeles ut som Bra! Jeg vil jo si at så lenge et sete kommer ut som Bra, om det er på toppsiden, eller bunnsiden av skalaen, så er ikke setet så dårlig at man bare kan si at 'jeg vil aller helst ikke selge det'? Jeg tror bare ikke at setet utgjør så stor forskjell på risiko..
Synes det er litt teit å forholde seg slik til en leverandør.. nesten så jeg har lyst til å sende mail til Brio å si ifra..

Menmen.. vet ikke, hang meg visst voldsomt oppi det derre der.. :p Hvis man har lyst på et setet og skal bruke isofix festet, så må man ellers oppi nærmere 4000kr såvidt jeg har sett.. Brio Primo er det eneste setet hvor man faktisk kan få base + setet for 1500 kr!

Så rart. Hva feilte det den dama? Hvilke butikk var det?

Hehe.. du tar feil[:)] På babymiljø har de kampanje på graco setet med base til 1600 kr nå[:)] Vi vurderer om vi skal kjøpe det heller i stedet for Emmaljunga sitt.

ORIGINAL: Silje1982

Så rart. Hva feilte det den dama? Hvilke butikk var det?

Hehe.. du tar feil[:)] På babymiljø har de kampanje på graco setet med base til 1600 kr nå[:)] Vi vurderer om vi skal kjøpe det heller i stedet for Emmaljunga sitt.

Jeg sa 1500, ikke 1600 :p Det var på Oolsen&Co/Barnas Hus. Men da fikk jeg svar på spørsmålet mitt i andre tråden også da :p

Var det der? Hmm.. trodde de skulle ha peiling. Du får ta den en tur til babymiljø også hvis det[:)]

Ja, jeg vet at du sa 1500, men jeg skulle få frem at det er billige seter andre plasser også[;)][:)]

ORIGINAL: Silje1982

Var det der? Hmm.. trodde de skulle ha peiling. Du får ta den en tur til babymiljø også hvis det[:)]

Ja, jeg vet at du sa 1500, men jeg skulle få frem at det er billige seter andre plasser også[;)][:)]

Ja, såklart ;) Jeg bare erter :p

ORIGINAL: Siljepus

Kom på nå at vi så på brio sin bilstol for en stund siden. Og han som eier babybutikken sa at den hadde kommet dårlig ut i test, men at det var nok pga en feil med måten de hadde testet den på. Husker ikke nøyaktig hva han sa. MEN husker at han sa at sjefen (tror det var en sjef, men en i høy stilling eller noe) i Brio brukte den barnestolen på sine egne barn. Og da skulle man jo tro at de syns den var sikker. Men hvor han har den påstanden i fra, vet jeg ikke. Men skulle nå tro at det var sant. Så den er sikkert bra :)

Jeg tror det er så strengt i Norge at det meste holder en minimum standard. Og når man ser på sånne tester, så kan man jo se på testene på hvilke ting de kom godt ut på og bra ut på. Design og om den er lett å bruke og sånt, er liksom ikke ting jeg legger mest vekt på, det er jo sikkerheten. Noen kommer dårlig ut fordi den kan være vanskelig å montere rett. Men om man lærer seg å montere stolen rett, så er den veldig sikker og god.

Brio kom dårligere ut tidligere tror jeg.. tror det er skjedd endringer og at det er en ny (års)modell eller noe :)

Back
Topp