Underlag i vogn

Dette lurer jeg også på :) Med di to eldste var det vinter så di sov i posen sin. Men tenker kanskje ett tynt teppe er nok?
 
Mini lå bare på madrassen med laken i starten, var jo sommervarmt. Ble lammeskinn etterhvert. Regner med det samme til denne, evt et tynt teppe om det blir sånn passe temperatur.
 
Madrass med laken, og i vognposen når høsten kommer. Kommer ikke til å bruke lammeskinn, siden jeg ikke bruker animalske produkter.
 
Vi bruker lammeskinn hele året i vogna.
Brukte det også i senga første året til største mann :)
Kommer til å gjøre det med lillesøster også.
 
Vi hadde saueskinn, selv om det var sommeren 2014 og superdupervarmt. Gulpeklut under hodet. Saueskinn er visst både varmt og svalende :) kommer til å ha det samme nå :)
 
Saueskinn oppå madrassen og voksipose har vi brukt når det er kaldt, også bare et pledd eller ikke noe når det har vært varmt.
 
Vi brukte bare madrass med laken på til vår datter(født mai). Kommer til å bruke dette til denne jenta også, for regner med og håper vi har sommervarme da :)
 
Jeg har stor tro på ull og lammeskinn :) veldig tynn ull da, om sommeren.

Det regulerer varmen godt, og fjerner fuktighet, i motsetning til f.eks bomull.

Jeg har flere skinn av gammelnorsk sau som har gått lykkelig på utegang hele året, som jeg har vært med å sanke selv. Vil heller ha den enn merino. Men de er alt for fluffy og grove og naturlige. Skulle heller hatt skinn av lam og der ulla er klippet i lik lengde. Så har planer om å skaffe et par nye skinn.

Viktig å følge med på temperaturen, da. Kjenne etter i nakken. Det er visst veldig individuelt hvor varme de blir, så det er ikke sikkert samme underlag og bekledning er riktig for alle babyer.
 
Back
Topp