Underlag i vogn???

avelilith

Elsker forumet
Må bare spørre litt dumt, siden jeg jo er helt fersk på dette med babyser og sånt. Men hva slags underlag brukes det i barnevognen? Har kjøpt sånn tisselaken til vogn. Men finnes det sånn egne laken til vogn, eller hva bruker en over tisselakenet??? Vanlig laken?

Kom bare plutselig til å tenke på det, at jeg manglet noe likevel... kanskje. Hva skal dere ellers ha i vogna??? Sånn under babysen liksom... ??? Noen kluter eller putetrekk eller noe ekstra under hodet i tilfelle gulping??? Sånne ting jeg tenker på...

Jeg har tisselaken under det vanlige laknet.
Har lagt putetrekket på nå, men tar det sikkert bort etterhvert og ertsatter det med kluter i frykt for gulp ja... [;)]

Lammeskinn. Og gulpeklut under hodet.

ORIGINAL: Vugge

Jeg har ikke no tisselaken.. Har liggi på det selv et par netter nå (har nettopp kjøpt ny seng så kjipt om vannet går) men det forsvant fort!! Så ufattelig klamt!
Det er egne laken til vognmadrasser.. Har det også gulpekluter under hodet.. Er jo enkelt å vaske den madrassen i såfall.. Legger et teppe der om det trengs bare eller lammeskinn :)

Oh, ok, hvor får jeg tak i sånn`??? Vanlig barnebutikk? Der jeg kjøpte vogna antagelig... Rart de ikke sa noe om det når jeg kjøpte den.... er jo ikke greit å vite, når en er helt fersk på dette.... [&:]

Jeg bruker lammeskinn, og gulpeklut under hodet.

Du får kjøpt de minste stretchlakene hos bl.a. Princess[:)] Koster 39 kroner... Jeg skal ha det for å beskytte madrassen i bunn, så har jeg lammeskinn oppå... Og flanellklut som gulpeklut under hodet[:)]

jeg bruke samme laken som til vuggen, med tisselaken under. Skal ha lammeskinn oppi når det begynner å bli kaldt. under hodet bruker jeg gulpeklut.. Babyer skal jo ikke ha pute når de er så små.. [;)]

Jeg har ikke no tisselaken.. Har liggi på det selv et par netter nå (har nettopp kjøpt ny seng så kjipt om vannet går) men det forsvant fort!! Så ufattelig klamt!

Dette har jeg hørt tidligere, så derfor finnes det ingen tisselaken til baby i hus, ikke til mor heller forsåvidt, men jeg burde kanskje hatt av den grunn Vugge nevner her :)

Ang. tisselaken så har jeg et spørsmål.

Jeg har kjøpt sånn tynn overmadrass til sprinkelsenga. Tenke jeg skulle ha tisselaken på selve madrassen, også overmadrassen oppå den, med vanlig laken på. Da kan det vel ikke bli for klamt, men likevel beskytte selve madrassen??

ORIGINAL: Goth.mummy

Ang. tisselaken så har jeg et spørsmål.

Jeg har kjøpt sånn tynn overmadrass til sprinkelsenga. Tenke jeg skulle ha tisselaken på selve madrassen, også overmadrassen oppå den, med vanlig laken på. Da kan det vel ikke bli for klamt, men likevel beskytte selve madrassen??

Synes da det hørtes fornuftig ut!!! Overmadrassen "isolerer" jo sikkert utrolig bra for sånn tisselaken...

ORIGINAL: litlepip

Du får kjøpt de minste stretchlakene hos bl.a. Princess[:)] Koster 39 kroner... Jeg skal ha det for å beskytte madrassen i bunn, så har jeg lammeskinn oppå... Og flanellklut som gulpeklut under hodet[:)]

Sånn lammeskinn med hår på??? Hvordan er det med lammeskinn og vasking??? Tenker sånn i forhold til uhell (tisse // bæsje utafor bleia og sånn)? Har jo opplevd at lille nevøen min har hatt både tiss og bæsj langt oppover ryggen i en fase hvor den ene bleiestr. ble for liten og den neste for stor... [&:]

ORIGINAL: avelilith

Sånn lammeskinn med hår på??? Hvordan er det med lammeskinn og vasking??? Tenker sånn i forhold til uhell (tisse // bæsje utafor bleia og sånn)? Har jo opplevd at lille nevøen min har hatt både tiss og bæsj langt oppover ryggen i en fase hvor den ene bleiestr. ble for liten og den neste for stor... [&:]

Lammeskinn med hår ja XD hehe. Den isolerer visstnok både for varme og kulde. Anbefaler å kjøpe de de har på babybutikker (feks barnas hus) prisen er lik den på andre butikker ( ca 299) men fra barnebutikker så er ikke skinnet behandlet med masse kjemisk dritt.

Lammeskinn skal vel helst bare tørkes av med klut og såpe beregnet på ull, og børstes med karde. Da holder det seg lengre. Hvis man vasker det i maskin så kan visstnok selve skinnet bli hardt og ekkelt [&:]

Oki, takk for tipset, da får jeg invistere i et sånnt et og. Er jo utrollig fine!!! [:D]

Finnes de og i svart???

Oki, takk for tipset, da får jeg invistere i et sånnt et og. Er jo utrollig fine!!! [:D]

Finnes de og i svart???

hehe [:D]
Vet du, det har jeg leita etter selv.. Har funnet svarte på interiør butikker, men de er jo igjen behandla med alt mulig rart [&:] Har funnet lyseblå/rosa på baby butikker da, hehe.. Ikke heelt min stil, men den som leter skal finne heter det vel! Husk også å kjøpe korthåret, så bebis slipper å spise sauehår [;)][8D]

Så hvis noen vet om sorte, korthårete lammeskinn til bebis, WE WANT TO KNOW! :D

Finnes de og i svart???

Vet du, det har jeg leita etter selv.. Har funnet svarte på interiør butikker, men de er jo igjen behandla med alt mulig rart [&:] Har funnet lyseblå/rosa på baby butikker da, hehe.. Ikke heelt min stil, men den som leter skal finne heter det vel! Husk også å kjøpe korthåret, så bebis slipper å spise sauehår [;)][8D]

jeg kjøpte mørkebrunt til Lara på skeidar i går (hu ble sååå sjalu på lillegutt sitt[8D]) hakke peiling på hvordan di er bahandla, tenkte jeg ikkeno over siden jeg kjøpte til Lara.
Di hadde hvertfall en haug med div mørke å lysere farger.[:)] "ekte australsk saueskinn" sto det[8D]

ORIGINAL: Cecilie90

jeg kjøpte mørkebrunt til Lara på skeidar i går (hu ble sååå sjalu på lillegutt sitt[8D]) hakke peiling på hvordan di er bahandla, tenkte jeg ikkeno over siden jeg kjøpte til Lara.
Di hadde hvertfall en haug med div mørke å lysere farger.[:)] "ekte australsk saueskinn" sto det[8D]

Ja til hunden er det vel ikke så farlig om hvordan det er behandlet. Må si at jeg hadde nok ikke tenkt over det med det samme. Har en sauepels i mørk, men den er jo da ikke kjøpt (fikk den av et vennepar hvor han er sauebonde), og atpåtil langhåret, så da er kanskje ikke den så greit å bruke?!?!?!?

Jepp, we want to know!!! Sånn roså/lyseblått opplegg er ikke heller helt min greie!!!

På så og si alle barnebutikker har de spesialvaskemiddel til sånt lammeskinn[:)] Det kan du trygt bruke, og du slipper å ødelegge det med at det blir hardt... [:)]

Jepp, we want to know!!! Sånn roså/lyseblått opplegg er ikke heller helt min greie!!!

De rosa og lyseblå er ikke ekte.. De som er gule i fargen på barnebutikker er ubehandlet..
Pass på at de ikke er ubehandlet da.. De skal jo ligge med hodene nedi det greiene her så jeg ville ikke kjøpt noe som er sprayet og behandlet med masse kjemikalier..

det jeg kjøpte på bebbishop er lyseblått, men der står det med svæære bokstaver at det er godkjent å allergi vennlig å ditten å datten[:)]

Back
Topp