Underholding til de små..

Løvemamma

Betatt av forumet
Trenger noen tips! Hun er blitt så kravstor. :p Ingenting er bra nok bortsett fra da vi er på besøk! Men kan jo ikke det hele tiden.. Her hjemme er det vist så kjedelig så ingenting duger. :p Kan ligge på gulvet/lekematta en LITEN stund før det blir bare klaging og da bytter jeg over til lekegrinda som hjelper litt, men ikke lenge. Så kan jeg gå litt rundt med henne.. hun har begynt å ville gå bortover mens jeg holder henne i armene. Da er hun som regel fornøyd men jeg får så vondt i ryggen etter en god stund. :( Sitte på fanget vil hun heller ikke.. Bare vrir seg. Prøver å ta oss en liten tur ut en gang i løpet av dagen hvor hun kan sitte i vognen å se seg om. Det syntes hun om, men hjemme er kjedelig!! Har prøvd det meste! Men jeg er tydligvis ikke "morsom" nok. :p Aner ikke hva jeg skal finne på mer.

Det trenger jeg også! hun er kjempe fornøyd når det er andre rundt her eller vi er ute å på besøk! men bare hjemme med meg er vist gørr kjedelig:-( så hva gjør dere andre hjemme med barna??

Litt det samme her. Han krever mye variasjon. Vi leser litt, synger og herjer litt rundt. Opp i lufta etc. Legger han på matta litt alene med leker før han begynner å klage. Sitter på fanget og får ta litt på andre ting enn leker mens jeg følger med. Poser som knitrer. Boks med nåler som lager lyd. Garnnøste. Han elsker ting som ikke er leker. :p

Lager en liten liste ;)

- Synge (inspirasjon i sangbok eller sangkort er genialt)
- Lese bok
- Se oss i speilet
- Ligge uten klær på varmekablene
- Gå tur i vogn eller bæresele
- Variere rom og leker når det blir kjedelig
- Legger henne litt i lekegrinden når hun er "ferdig" med gulvet, leker rolig der en stund
- Setter henne i vippestolen og tar henne med på diverse gjøremål i huset (rydde, brette klær osv.)
- Hører på musikk og danser litt

Og når ingenting annet funker, så ser vi litt på TV ;) I nøden spiser fanden fluer :D

Her virker det som at han er ganske fornøyd med mammaen sin ;)
Kan ligge på lekematten i 20-30 minutter alene, sitte på fanget er kjekt, å jage tomflaske tvers over gulvet er enda kjekkere og katten er umåtelig spennende. Lite sutring og klaging før utover kvelden, heldigvis.

Her virker det som at han er ganske fornøyd med mammaen sin ;)
Kan ligge på lekematten i 20-30 minutter alene, sitte på fanget er kjekt, å jage tomflaske tvers over gulvet er enda kjekkere og katten er umåtelig spennende. Lite sutring og klaging før utover kvelden, heldigvis.

Herlig! ;)

Her hjelper det ofte godt om vi legger oss ned med henne da, når hun etter en stund blir lei ;)

joda, jeg er på gulvet med ham også, og søsknene elsker å leke med ham.

Her funker bestandig miljøskifte eller å kle henne naken når hun bli sur og lei :p

Her kan han kun ligge aleine dersom vi har hatt ei leikeøkt først :p feks at eg ligger på ryggen og han flyr på leggane mine :p og ofte ligger eg på gulvet når eg skriver med dokke :p prater og tulla med han mens eg skriver :p multitasking :p akkurat no bruker han handa mi som bitering og prompa så sure prompa at eg må blåse lukta vekk :p

Men eg merker at han krever meg ein del, kjeder seg lett. Er sosial. Det går bra når vi er aleine, men i helgene når eldste er heime, er det veldig travelt.. for han ønsker også å få ein stor dose oppmerksomhet :p

Her kan han kun ligge aleine dersom vi har hatt ei leikeøkt først :p feks at eg ligger på ryggen og han flyr på leggane mine :p og ofte ligger eg på gulvet når eg skriver med dokke :p prater og tulla med han mens eg skriver :p multitasking :p akkurat no bruker han handa mi som bitering og prompa så sure prompa at eg må blåse lukta vekk :p

Du er god på det ;p
Det er også fordelen med mobil/nettbrett i forhold til data. Ikke så lett å multitaske der ;)

nei;) Hender eg leser høgt for han kva eg skriver også ;)* Det synes han er gøy, for han trur vi har dype samtaler :D og eg går ikkje tom for noko å prate mde han om :P

Lurt! :D Nora prater om alt og ingenting, veldig god på småprat ;)

Heldigvis :) Elsker å høre på tatlingen ;) Hun lå på magen min i sted og lo seg halvt ihjel av at jeg spiste fingrene hennes. Trakk de til seg og lo, og stakk dem inn i munnen igjen :p

Borte titt tei leker er veldig morsomme nå. :)

Borte titt tei leker er veldig morsomme nå. :)

Har prøvd den.. Hun ler ikke no særlig bare smiler litt. :p Så hun syntes den ikke er så morsom. Det skal litt til har jeg merket før hun ler og det samme er ofte ikke morsomt mer enn en gang.

Back
Topp