Under strømbrudd, mat i kjøle og fryseskap?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Det er strømbrudd her jeg bor i dag, vært det siden vi sto opp klokken 0600, aner ikke noe før det. Men både fryseskap og kjøleskap begynner å bli ganske varme, og jeg er redd for maten vår. Det er nok mat for en del tusen der, kjedelig om alt må kastes. Så hvor lenge kan det holde i fryseren?

Pass på å ikke åpne hverken fryser eller kjøleskap. Det holder noen timer, fryseren holder ganske lenge er min erfaring.

Husk at innboforsikringen din dekker sånt.

Jeg måtte bare ta ut frokosten, da merket jeg at det begynte å bli ganske varmt inni der. Innboen dekker slik ja, det viste jeg ikke. Eneste jeg fant ut var at Hafslund dekket ikke... Så ble veldig beskymret for maten vår, det er mye penger. Takk for svar:)

søteste skrev:
Jeg måtte bare ta ut frokosten, da merket jeg at det begynte å bli ganske varmt inni der. Innboen dekker slik ja, det viste jeg ikke. Eneste jeg fant ut var at Hafslund dekket ikke... Så ble veldig beskymret for maten vår, det er mye penger. Takk for svar:)

Ta å ring forsikringsselskapet med en gang, og forklar saken slik at de har en sak på deg om det skulle bli nødvendig.

:-D

Har akkurat vært uheldig selv og kommet hjem fra ferie til et hus uten strøm. Vi har både fryseskap og fryseboks i tillegg til kjøleskapet så det ble jo ganske mye mat vi måtte hive(hadde nok stått minst 3 dager hos oss da). Gjennom vårt forsikringsselskap fikk vi dekket det som var i fryseren men det var 2000 kr egenandel. Og kjøleskapet dekket de ikke i det hele tatt Så var ikke så veldig mye vi fikk igjen men litt ble det ihvertfall.

Håper strømmen er straks tilbake hos dere så dere slipper å hive mat!

Har du termometer i frysen?
Når strømmen kommer tilbake kan du jo ta en kjapp titt på det og se om det har blitt veldig varmt der eller om maten fremdeles kan brukes. Bare husk å lukk fort igjen, tar jo litt tid før det blir kaldt igjen. Er det blitt varmt så er det bare å begynne å bruke av maten, gi til venner og familie så slipper du kaste iallefall.

Back
Topp