Under fødselen..

Horomonella

Gift med forumet
Skreik/hylte dere??

Jeg fikk beskjed av jordmor om å vere stille, for de andre fødende ble skremt. Men det dreit jeg vertfall i.. Jeg syns selv det hjalp å skrike, følte jeg "overdøvde" smertene litt når jeg gjorde det..

Jeg brølte jeg! Med mitt innerste kvinnelige ur-brøl! [:D] 
Var helt sår i halsen dagen etter.... men hadde press-rier i over 1 time, så det var slitsomt...

Herregud,jordmor kan vel ikke be noen on å holde munn under en fødsel.Hadde det vært meg så skulle hu fått høre ja..

Hva i alle dager,da? [:@] Har ikke jordmor barn selv, eller? Eller var det første ungen hun tok imot? Nå ble jeg provosert, går ikke an å be deg slutte å hyle når du er i fødsel, vel? Grrrr! Kunne prøvd seg til meg!

Jeg fikk beskjed om og holde kjeft av fødselslegen og da ba jeg han om å bare dra en viss plass[:D][:D]

Jeg konsentrerte meg så mye om pustinga at jeg ikke sa noe som helst. Når pressriene kom sa jeg vel off og at det gjorde vondt, men skrek ikke.

Har hørt at mange sier det hjelper å skrike. Får kreftene ut.
Klem

Jeg skrek ikke,men sa ifra når det kom en ny rie og at det var  vondt...konsentrerte meg sånn under hver rie jeg med pusting og alt..

Men etter fødselen hørte jeg flere skrike på de andre rommene... gjorde ikke meg noe ihvertfall! Må man så må man!!

Jeg også konsentrerte meg så mye om å puste og det å spenne av musklene-var så red for å presse for fort i forrhold til det og kunne revne. Men jeg hadde blitt super forbanna om noen ba meg om å holde kjeft...[:@]

Hehehe....kom bare noen klynk fra meg... hadde nok med å prøve å puste skikkelig...
Men under pressriene så kom det noen "kom deg for F ut" -lyder![:D]

ORIGINAL: Hebra

Skreik/hylte dere??

Jeg fikk beskjed av jordmor om å vere stille, for de andre fødende ble skremt. Men det dreit jeg vertfall i.. Jeg syns selv det hjalp å skrike, følte jeg "overdøvde" smertene litt når jeg gjorde det..

Syke jordmor. Du burde sende inn klage på henne. Jeg ønsket av hele mitt hjerte at jeg skulle klare å slutte å skrike, men jeg måtte bare. Neste dag hadde jeg nesten ikke stemme. Mannen min sa at han hørte det helt ned i gangen da han var ute en tur på do!! Og jeg hørte selv helt uten for avdelingen andre kvinner skreik, dagen etter jeg hadde født. Sånn er det bare.  Det var fælt å høre på, fordi min egen fødsel var så ferskt i minne, men det kunne ikke falle meg inn å be dem holde kjeft! Stakkarane. Det er en grunn for skrikene, jeg skreik i hvert fall ikke på pøbel.[&:]

Fødte på Ålesund sykehus, men jeg brydde meg ikke noe om hva jordmor sa. Jeg brølte til henne at hun ikke visste hva hun snakka om.. hehe..Kanskje ikke rett person å si det til men jeg tenkte ikke akkuratt over det der og da..

Sa ikke et pip, lå bare å konsentrerte meg om lystgass-maka[:)]og om å la kroppen gjøre jobben

Jordmor tenkte nok bare på andre som lå der å pusta og peste.. Selv skreik jeg, ikke av smerte men for at jeg tok sånn i, og brukte alle musklene i hele kroppen! hehe [:)] Men senere hørte jeg en jente som fødde, det var skikkelig smerte- hyl, da gikk det kaldt nedover ryggen på meg! Selv om jeg var ferdig.. Skjønner at jordmora sier det, men det er j"#¤% vanskelig å gjøre noe med akkurat dèt, og det er opp til hver og en å høre på henne eller ikke [:)]

Jeg konsentrerte meg om pustingen under åpningsriene.
Etter jeg ble satt på drypp ble jeg litt mer høy lytt, men skrek ikke.
Under pressriene sier mann min at det hørtes ut som jeg måtte veldig på do.
Jormora og jordmorstudenten sa jeg kunne hyle ut hvis jeg ville det.

skreik så høyt at stemmen ble borte jeg.. prøvde å være stille men da klarte jeg ikke trykke... så herrgud.. skrik i vei damer [:D]

under alle mine fødsler har jeg aldrig hylt eller noe,,konsentrerte meg om å la kroppen gjøre jobben,,,og å puste riktigt,,[;)]

tror jeg var for dypt konsentrert til at jeg hylte men noe klynking var det ja.og på slutten av pressriene kom det vel en del stønn tror jeg...

Jeg uuula til tider noe fryktelig... ikke for at det var så vondt, men muligens fordi det liksom skulle hjelpe å få ut ungen.. hehe... jeg fikk også beskjed om å holde munn, men det var fordi man får vell litt mere krefter til å presse hvis man holder kjeft når man har lyst å uuule..[:D]

Back
Topp