Vi hadde stellekommode med badekar i og hele greia. Tro meg, stellematte på gulvet og en badebalje samt egen kommode til babyklær, syntes vi både var mer effektivt og langvarig løsning. Som du sier, er jo dette med fall man slipper å tenke på, og hvis man har rett type matte kan den brukes lenge etter at barna egentig vokser ut av den. Syvåringen vår bruker den enda av og til hvis hun trenger hjelp til vask og må smøres. Badekaret inni kommoden opplevde vi bare som upraktisk og vanskelig å styre med, spesielt om man var alene på badet, og så må det jo tømmes osv... Veldig upraktisk, bedre med vanlig og stor kommode.
Brystpumpe hadde vi heller lite bruk for, da det viste seg at frøkna aldri tok verken smokk eller flaske, så det ville jeg kanskje ventet med til man evt. ser et behov.
Vi hadde en ringslynge, den ble brukt kanskje en gang, tror rett og slett både babyen og jeg var for stor for den, føltes ikke behagelig i det hele tatt. Får arve et bæresjal nå, kan hende det blir bedre.
Ellers var det mye klær som knapt ble brukt. Gensere, spesielt med hette, og stive bukser i babystørrelse, det er helt latterlig at det finnes. Vi arvet og fikk i gave, og det var bare upraktisk. Skjørt og kjoler var også noe som ble sjelden brukt. Anbefaler heller å ha mange strømpebukser og bodyer, og ellers myke og praktiske klær uten hette.
bilpose og utedress den første sesongen hadde vi heller ikke noe behov for. Men til soving brukte vi voksipose, for å kunne flytte henne lettere og fordi babyteppet ikke virket så lunt, virket ikke stort nok rett og slett, men så var jo vår jente 4,5 kg som nyfødt.