"unødvendige" babyting som er greit å ha allikevel?

FrøkenU

Første møte med forumet
Jeg er sånn person som digger alt av duppedingser og ekstrautstyr nemlig. Har for eksemple både riskoker og lyspærer som styres fra mobilen og elsker begge deler
default_laught.gif
Jeg skjønner jo godt at man ikke trenger spesielt mye til når babyen kommer (som også er mantraet i alle artikler om hva man skal kjøpe) men er det noe av alt dette ekstra stæsjet som er kjekt å ha allikevel? Så langt har jeg tenkt på flaskesterilisator, mikrobølgeovn og ammemadrass.

Alle tips om ting som egentlig ikke var nødvendig, men som du altså syns det var gøy/praktisk å ha mottas med takk
default_4chsmu1.gif
 
Åh, en sånn Avent dampkoker til de blir større og skal ha fast føde. Himmel den var kjekk å ha! Absolutt noe man ikke må ha, men så utrolig lettvindt! Samme med elektrisk brystpumpe, klarer seg med manuell, men såå lettvindt med elektrisk:woot:
 
Vi har babycall som spiller nattasanger. Ikke et must, men med veldig stas :p
 
Dobbel brystpumpe
Babynest
Babycall med kamera
Vibrerende vippestol
Flaskesterilisator
Flaskevarmer
 
Flaskevarmer har jeg ønsket meg hundretusener av ganger men aldri giddet å kjøpe. Så for deg blir vel det et must :p

Sånn koppholder-sak på vogna. Helt genial. Trenger den virkelig.

Ammeskjold (fint om du ikke trenger det da)

Bæresjal! <3 Med bærejakke til. :) Anbefaler det på det sterkeste.

Tøybleier

Mini varmeflaske til barn med mykt kosedyr utenpå. Veldig poppis her.

Ammesmykke (smykke du har for å holde babyen konsentrert om ammingen. Babyen har noe å kikke på og holde i mens h*n dier)

Øretermometer eller termometer som tar tempen på overflaten uten å vekke barnet (du må sjekke hva som er best og mest nøyaktig, da)

Snørrsuger. Æsj, ja, men kjekt å ha i krise.

Spilledåse i form av kosedyr til å henge i vognen.

Tummytub. Gir babyen en følelse av mors liv mens den bader.

Babyseng til å feste på deres seng så samsoving blir lett.

Soltelt til stranda (var faktisk et must her)

Knebeskyttere til baby. Men... plis ikke kjøp det, det ser ikke ut haha! :p
 
Trodde ammepute var litt oppskrytt, men digger bbhugme. Kan brukes på mange forskjellige måter og også under graviditet.
 
Og en ting til. Av såkalte nødvendig utstyr så synes jeg sengekantbeskytter, babynest og stelleveske kan havne på liste over unødvendig utstyr. De to første pga pusteforhold til barnet, skape godt sovemiljø uten de tingene. Mtp stelleveske har pc veska mi mange innerrom og gode organiseringsmuligheter. Prøver vel egentlig å si at det trenger ikke være en veske som heter stelleveske!
 
Back
Topp