Umotiverende mødre

Rainbow Baby 2023

Elsker forumet
It's gonna be May 2019
Junibarna 2019
Julilykke 2023
Jeg opplever ofte når jeg forteller andre mødre at vi ønsker oss barn, at de er så umotiverende :eek: «oh! Bare kos dere så mye dere kan allerede! Du får ikke tid til noe som helst etter barn. Du får ikke nok søvn! Tiden etter fødsel er helt jævlig.. bleier, amming ditt og datt» :stop:

Altså, hvis barnet ditt var uplanlagt, eller du/dere ikke var forberedt, gir det deg fortsatt ingen rett til å demotivere andre på denne måten. Hva vet du hva de går gjennom o_O Jeg syns det er så frekt. Og alt dette stoppet jo deg ikke med barn nummer 2,3 eller 4 for den saks skyld :banghead:

Jeg er jo ganske klar over at det ikke er en dans på roser, eller at hver eneste dag ikke er like fantastisk som andre. Og ganske sikker på at jeg mer enn noe annet VIL ha et barn. Så hvorfor ikke være litt motiverende?? :bored:

Noen andre som har opplevd dette?

Du, helt enig. Opplever det ofte, og blir ganske frustrert. Tar liksom litt av gleden og iveren bort for min del.

Jeg har egentlig tenkt litt at noen mødre har behov for å fortelle andre hvor tung og slitsomt de har det (de nyter litt å være den der "strevsomme mor" som aldri har tid til noe), og d er dette en gylden mulighet for dem. Men jeg vet jo ikke..

Jeg tar det for det det er. Pjatt som nærmest sitter som en ryggmargsrefleks. Noen sier noe, så kommer det liksom et standard svar som det ikke er noe tanke bak.

Akkurat som dette med "slapp av så skjer det" greiene folk kommer med.

Back
Topp