Ulykke å bringe baby ting inn i hus

September16

Glad i forumet
Jeg har hørt at det er ulykke å bringe baby sengen og barne vogna inn i huset føre fødselen.stemmer dette?

Nei, det tror jeg på ingen måte på! Her var alt klart til første skulle komme. Alt går fint med han og oss nå 1,5 år etter. ;) ;)
Men jeg husker jeg hadde en slik følelse. Håper jeg ikke "jinkser" det nå, så kommer vi hjem uten baby...
Men dette er jo bare tulletanker fra graviddame. Du blir jo nervøs at vuggen skal stå tom. Ikke tenk på dette, bare tull! Vi må glede oss og sende gode tanker til mini ;)

var ei venninde som sa det at jeg burde ikke kjøpe det føre rett føre fødsel og at det burde stå i garasjen

Ikke hør på hun. Ta det inn, da blir det ikke ødelagt! Kos deg med innkjøpene :) tror det er flertall av gravide som tar det inn i huset enn som lar det stå utei garasjen ;)

Alt kan skje uansett:) så gjør det du føler selv er rett for deg:)

Selv fikk jeg ikke kjøpe vogn før 1 måned før fødsel. Min mor hadde alt på g, og mistet min bror nr 2 i rekken. Derfor fikk ikke jeg vogna før :)

Vi hadde alt klart da førstemann kom. Rommet var til og med pusset opp. Alle andre jeg kjenner har også kjøpt inn alt i god tid før barnet kommer. så nei, jeg tror ikke på det der :) om det skjer noe, så skjer det uansett.

Hadde alt klart til førstemann og det meste klar nå også. Og alt er i huset ;-) Er overtroisk, men akkurat det der har jeg aldri hørt før.

jeg har hørt uke 12, så ingen fikk lov og kjøpe noe til meg før uke 12.

jeg kjøpte noen sokker til ei , og hun mista ungen den helga, derfor var jeg veldig streng på det, men etter uke 12 er det jo ikke noe fare:)

Har bare hørt det i forbindelse med å ha ting klart allerede før man er gravid. - Min tante har to døtre og i alle år heller/strikket til kommende barnebarn. (Som nå dessverre ikke ser ut til å komme av ulike personlige/medisinske årsaker)
Og mamma sa senest for noen uker siden at sånt alltid straffet seg.
Men er vel bare sånn folk sier.
Aldri hørt at man ikke skal kunne gjøre innkjøp under graviditet. Blir jo litt håpløst om man skulle vente med alle de store tingene til helt mot slutten. :)

Vi hadde alt klart i god tid før snuppa kom, og alt har gått fint:)

Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 28.03.2014

Nei, det tror jeg absolutt ikke! som om det ikke er nok ting å bekymre seg for i svangerskapet..

Tull og tøys, bare overtro spør du meg :p Sist hadde vi alt klart god tid i forveien. Spesielt vogna, fordi vi fant et godt tilbud. Kjekt å kose seg med å handle inn utstyr før man blir så altfor tung og sliten.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp