Ulvehunger, trenger tips...

Ja, jeg synes det hjelper at det smaker litt syrlig evt er blå farris min venn :p

I dag spiste jeg 6 brødskiver mellom kl 07-13.30 og er sulten igjen nå... Hvordan er det mulig? :inpain:
Syrlig mat har helt klart hjulpet! Og så deilig at norske syrlige epler er i sesong. Også blir det mange mellommåltid og få store måltider

Syrlig mat har helt klart hjulpet! Og så deilig at norske syrlige epler er i sesong. Også blir det mange mellommåltid og få store måltider
Det er sant! Jeg prøver meg på frukt som mellommåltider jeg også, lykkes ikke med å slukk sulten hver gang men jeg holder meg flytende :p
Sulten har forsåvidt roet seg litt siste to dagene, men da har der i mot kvalmen økt igjen, så nå er den nesten til stedet hele døgnet og jeg brekker meg hver gang jeg får press på magen (som hvis jeg bøyer meg feks), gleder meg til jeg kommer over i andre trimester - erfaringsmessig har det meste av kvalme og brekninger roet seg etter uke 16 og resten av svangerskapet har egentlig gått som en lek, håper inderlig det samme skjer denne gangen :happy::Heartbigred

Det er sant! Jeg prøver meg på frukt som mellommåltider jeg også, lykkes ikke med å slukk sulten hver gang men jeg holder meg flytende :p
Sulten har forsåvidt roet seg litt siste to dagene, men da har der i mot kvalmen økt igjen, så nå er den nesten til stedet hele døgnet og jeg brekker meg hver gang jeg får press på magen (som hvis jeg bøyer meg feks), gleder meg til jeg kommer over i andre trimester - erfaringsmessig har det meste av kvalme og brekninger roet seg etter uke 16 og resten av svangerskapet har egentlig gått som en lek, håper inderlig det samme skjer denne gangen :happy::Heartbigred
Ja jeg har egentlig mistet den ulvehungeren, men spiser jeg ikke blir jeg kvalm. Har også merket at jeg blir mye mer kvalm de dagene jeg jobber. Så fortsetter å spise så lenge det kan holde kvalmen litt i sjakk hvert fall.
Forrige svangerskap bare plutselig var jeg ikke kvalm lenger. Tror det var rundt starten pp 2.trimester så håper det er likt denne gangen :Heartred

Ja jeg har egentlig mistet den ulvehungeren, men spiser jeg ikke blir jeg kvalm. Har også merket at jeg blir mye mer kvalm de dagene jeg jobber. Så fortsetter å spise så lenge det kan holde kvalmen litt i sjakk hvert fall.
Forrige svangerskap bare plutselig var jeg ikke kvalm lenger. Tror det var rundt starten pp 2.trimester så håper det er likt denne gangen :Heartred
Krysser fingrene for det :Heartred

Her er sulten fortsatt, men også begynt å kaste opp etter måltid. Virker som kroppen føler seg for full..
Skikkelig stress, så håper det kun er en kortvarig greie

Her er sulten fortsatt, men også begynt å kaste opp etter måltid. Virker som kroppen føler seg for full..
Skikkelig stress, så håper det kun er en kortvarig greie
Huff så slitsomt :Heartred håper det gir seg snart! Hvor mange uker er du på vei?

Huff så slitsomt :Heartred håper det gir seg snart! Hvor mange uker er du på vei?
Kun 9+1, kastet opp mellom 16-35uker med de to andre:) så tror ikke det blir ulikt selvom det er lov å håpe

Om du kutter ned på karbohydrater (ikke kutte ut, man skal ikke i ketose som gravid), og heller peiser på med kjøtt, egg, fisk, grønnsaker og fett? Vi har matkasse fra hello fresh, er veldig fornøyd. Velger middagene selv, og i starten spiste vi mye pasta og lignende, som ikke hadde noe konkret proteinkilde. Ble alltid sulten igjen fort, så nå er jeg blitt mye mer obs på det. Fokus på at det MÅ være en tydelig overflod av proteiner for at jeg skal holde meg mett, da jeg også fort kan overspise. Mest under amming, men også litt i denne graviditeten.

Kunne du laget wok eller pastasalat der det er mye grønnsaker, en god del proteiner og litt stivelse? (grov pasta, potet, villris osv). Det kan fint stå i kjøleskapet et par dager og er lett tilgjengelig hver gang du føler deg kvalm. Det metter bra pga proteiner, og har lite kalorier om du skipper majones og dressing. Sleng med nøtter og avokado for å lage god hjerne til barnet :Heartred

Takk for gode tips :) prøver å spise mye frukt/grønt og egg, men kunne absolutt vært enda flinkere så skal prøve og fokusere mer på det og håpe kvalmen holde seg litt mer på avstand! Har en fordel med at jeg ikke liker majones eller noe form for dressing så akkurat de karbohydrater holder jeg meg unna. Sitter på hytta og fantaserer om hjemmelaget lasagne med MASSE grønnsaker så tror jeg må lage det når vi kommer ned fra fjellet.

Føler ikke jeg gjør noe annet enn å spise om dagen. Og nærmer det seg et vanlig måltid så er jeg så sulten at man skulle trodd jeg ikke hadde spist på flere uker...

Endelig roet seg litt her, er litt krise iblant "får jeg ikke i meg mat nå så kaster jeg opp "❤️

Føler ikke jeg gjør noe annet enn å spise om dagen. Og nærmer det seg et vanlig måltid så er jeg så sulten at man skulle trodd jeg ikke hadde spist på flere uker...
Hørtes kjent ut, har roet seg hos meg nå men var mange uker hvor det var HELT ekstremt den runden her :inpain:

Endelig roet seg litt her, er litt krise iblant "får jeg ikke i meg mat nå så kaster jeg opp "❤️
Huff ja det er utrolig slitsomt hvor kvalm man blir, selv om man vet man ikke egentlig er "sulten" :think005

Det har roet seg hos meg også, det er utrolig deilig å ikke være ekstrem kvalm og sulten 24/7, men så skremmer det meg også... Når jeg mistet i juli så var det at symptomene brått ble borte 1-2 uker før jeg begynte å blø som var eneste symptomet. Men jeg trøster meg med at jeg har hatt kontinuerlig symptomer denne gangen, så bankende hjerte 8+5 og at jeg fortsatt har brekninger gjennom døgnet. Skal til legen for første svangerskapskontroll på fredag, da er jeg 11+5. Håper de har kapasitet til tidlig UL på sykehuset om ikke så lenge, har ikke rukket kontroll før rett og slett pga ekstremt travel hverdag - så henvisningen kommer jo lovlig sent :inpain:

Back
Topp