Ulv - ok eller ikke? *link*

*lykkeligst*

Forumet er livet
http://www.dagbladet.no/2012/06/14/nyheter/innenriks/krim/ulv/22100346/

(ulvefellelink (uten ekle bilder)).

Hva syns dere? Det er jo ikke sikkert at dette er ulvefeller, men om det nå er det: Er ulven så ond at man må drepe den på slike måter?

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor det skal være greit å jakte på ulven. Det er jo ikke akkurat mange av den i Norge sett i sammenheng med andre rovdyr, så hvorfor er ulven den "store stygge ulven"?

neivettuhva! mennesker er ikke de eneste som lever her på jorda og har ikke enerett på områder. Vi må dele plassen med dyrene.
Og det har faktisk ALDRI blitt registert et angrep på mennesker fra ulv i Norge på århundrer! Dette handler kun om penger fra sauebøndene sin side. Men da får de finne bedre måte å beskytte sauene sine på. I norge er vi faktisk ganske heldige, vi har svært få rovdyr vi må ta hensyn til. Noen steder i usa må de bare godta at det kommer mountain lions inn på plena på natta - hold ungene inne og sikre søple ditt liksom. slutt å sutre!

Syns jammen santen vi skal få beholde de ulvene vi har igjen!! De har like mye rett til å være her de som oss!!
Noe annet er for meg helt idiotisk...!
De som er redde for ulven eller har noe som ulven vil ha,får beskytte det som best de kan med midlene som finnes,eller rett og slett kvitte seg med det

Nei så fælt :( Huff.. :(

Synes også vi skal ha igjen den ulven vi har, men samtidig synes jeg at de ulvene som holder til i boligområder bør bli flyttet eller noe sånt.

Selv om de velger selv å bo så nært ulveområder, synes jeg det er litt skremmende at den kommer på gårdstun og sånt.

Men å la den lide en langsom død er jo bare grusomt.

Synes heller bønna får begynne å passe på dyra sine, hva skjedde med gjetere som passer dyreflokken, slepper man dem ut på egenhånd kan jo alt skje, kan ikke skylde på ulven da nei....

Mye av "ulven" i Norge er satt ut tamulv, derfor så er det slik at den går innat mennesker osv. Men om de kan garantere at ulven ikke er tamulv eller hybrid så velkommen skal den være.

Back
Topp