Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Min menstermin var 19 mai, om ul terminen er 2 juni. Men på 3d ul og ul for 3 uker siden fikk jeg beskjed om at jeg skulle nok hatt en tidligere termin enn 2 juni. Men di sier ikke hvor mye tidligere for di går alltid utifra den første ul terminen. Da jeg fortalte dette til min jordmor, i frykt for å gå 12 dager over den siste terminen som da blir nesten en mnd over mens terminen, ble jeg ikke tatt alvorlig i det hele tatt. Så nå venter jeg da, og får håpe 2 juni stemmer..
Sent from my iPhone using BV Forum
Det er jo en veldig stor forskjell da! Så om den ikke har kommet til 2.juni ville jeg ringt føden og bedt om å få komme på relativt rask kontroll.
Ja det er det jeg har tatt opp med jordmor også. Så hun sendte en henvisning til ultralyd på mandag, så får håpe jeg får komme inn tidlig i neste uke noen som vet hvor store barna må være for at man skal bli satt i gang? Har ingen tro på at de kommer til å sette meg i gang uansett hvor stor babyen er.
Jeg var på sykehuset for 3 uker siden for de mistenkte at vannet gikk gradvid, så da fikk jeg ultralyd og da målte de gutten til 3100gr!!
Jeg er ingen ekspert på dette altså, men jeg tror i og for seg ikke størrelsen er det som gjør at de ev setter i gang. Det er mer faren for at den ikke lenger tar til seg den næringa den skal osv. Hvis man går lenge over, så går ofte babyene ned i vekt igjen.
Når det gjelder estimering, så ville jeg tatt det med en klype salt. Der har jeg hørt mange historier hvor forskjellene mellom estimering og fødselsvekt har vært veldig store begge veier.
Godt jordmor sendte henvisning. Du kan jo ringe i morgen og høre om de har fått den og om de har satt opp tidspunkt.
Hei! Jeg har er spørsmål! Min mens termin var 31mai og ul termin er 16juni! Så det er ganske lenge i mellom.. Risikerer jeg å gå 11 dager over 16juni før jeg blir satt i gang da? Dersom menstermin er den som stemmer best vil jo babyen i magen ligge der ganske mye lengre enn den skal da :/ Kan ikke det være farlig?:/
Hei! Jeg har er spørsmål! Min mens termin var 31mai og ul termin er 16juni! Så det er ganske lenge i mellom.. Risikerer jeg å gå 11 dager over 16juni før jeg blir satt i gang da? Dersom menstermin er den som stemmer best vil jo babyen i magen ligge der ganske mye lengre enn den skal da :/ Kan ikke det være farlig?:/
Sniker fra juli! Menstermin 19. juni og oul-termin 2. juli, derfor kalt inn for ekstra ul 13. juni