ULTRALYDKONTROLL TVILLINGENE UKE 23

Hanne79

Elsker forumet
Jaja, så har jeg vært på kontroll i dag. Alt er flott med tvillingene. Normal mengde forstervann og fin hjerteaksjon på begge to. De var selvfølgelig så urolige at det var så vidt legen fikk tatt de målene hun skulle[:D] Lite samarbeidsvillige med andre ord... må være fra farsiden [:D][:D] Å se hvilke kjønn de er var helt umulig[&:] så vi lever igjen i uvissheten til neste UL om 2 uker Målte ikke livmorhalsen da, mente det ikke var nødvendig fordi jeg ikke har hatt kynnere. Skal til fastlegen neste uke, så han gjør det da.

Her er målene:

TV1 TV2

BPD 59 57

MAD 55 54

De sa at alt var bare bra. TV1 ligger 1% over vekstkurve, og TV2 ligger 3% under. Så det er vel så normalt som det kan bli.TV1 i hodeleie, mens TV2 i skråleie.

Har vært litt urolig fordi jeg ikke har kjent disse berømmelige sparkene...og nå har jeg fått forklaringen på det. Begge morkakene ligger på fremre vegg, så da har de en god støtpute. Derfor kjenner jeg kun bevegelser, men ikke spark enn så lenge...

[:D][:D][:D]

Så moro :) Det er jo kjempe spennende det å ikke vite om det er to jenter eller gutter eller an av hver i magen din da? Er de enegget eller ligner de ikke så mye på hverandre? Så spennende.

Jeg selv klarte ikke å vente. Jeg bestilte en ekstra ul bare for å få dette bekreftet at vi fikk en jenta baby :)
Så min skal hete Jenny

Gratulerer med ul og tvillinger. Spennende dette. Hva tenkte du da dama første gang på ul sa at det ble tvillinger??? Jeg er så nysgjerrig. Vet ikke helt hva jeg hadde sagt.

Klem

Tvillingene er toegga.

Da jeg fikk vite at det var tvillinger, i uke 7, var jeg først kjempeglad. Trodde egentlig jeg hadde hatt en SA. Også ble jeg helt hysterisk... det varte noen dager. Et lite sjokk med andre ord. Nå er det bare kjekt.

hvordan veit man at det er toegga eller enegga før de blir født?

De ser på om de ligger i hver sin fostersekk, eller deler. Også om det er en eller to morkaker. Tydelig skillevegg mellom mine to, og jeg har to morkaker. Så det er ikke tvil hos meg. Men det er ikke alltid en kan være sikker. Heller ikke etter fødsel. Da må de ta en dna-test for å være sikker.

okey. det burde jeg egentlig skjønt... hehe... men takk for svar[;)]

Back
Topp