ultralyddiagnostikk

Spiredrøm

Forelsket i forumet
Hei dere!

har privat ultralyd neste uke når jeg er 13+2 hos jordmor medvidereutdanning i ultralyddiagnostikk. Hva vil skje dersom de finner noe der? Jeg er 28 år, så sånn sett ikke innafor risikogruppen, men engster meg sånn for at de skal være noen funn og føler meg egoistisk og slem som tenker sånn på det. La oss si de skulle finne forhøyet nakkefold el.l som kan tyde på kromosomfeil, vil jeg få ta noen fostervannsprøve som kan bekrefte/avkrefte??

noen som har erfart dette før?
 
Du er ikke egoistisk som tenker slik. Det er naturlig, og man har mange bekymringer som gravid ❤️
Du får vel tilbud om fosterdiagnostikk ved nærmeste sykehus, fostervannsprøve eller morkakeprøve(?), eller duo-test, tror jeg? Iallefall fikk venninna mi tilbud om dette da det ble funnet avvik. Hun tok fostervannsprøve. Heldigvis var alt bra, og gutten er 7 år i dag ☺️
Jeg vet ikke selv da, ikke egne erfaringer, men bumper denne for deg, så du får flere svar
 
Har ikke personlig erfaring, men har vært på privat TUL og hvis de hadde funnet noe så ville jeg blitt henvist til St Olavs
 
Tusen takk for svar dere. Da regner jeg med å bli henvist til UNN dersom de finner noen avvik.
 
Da jeg var hos jordmor for ultralyd sa hun at hun ville henvist til Rikshospitalet hvis hun fant noe "rart". Så tror det er vanlig prosedyre å henvise rett til sykehus da :)
Lykke til!
 
Back
Topp