Ultralydapparat

MarieM

Forelsket i forumet
Junilykke 2020 ♡
Julikulene 2020
Poster dette her i håp om at noen har svar...

Er det noen som har lagt merke til hva som står på skjermen når dere har vært på UL på sykehuset? Jeg tenker på den der de fyller inn info om lengde, beregnet vekt hos osv. Helt øverst står det blant annet pasientID og diverse... Har noen av dere lagt merke til at det står "sex" der? La merke til det da jeg var på UL-undersøkelsene med datteren min (som jeg ikke viste at var en datter før etter fødsel). Det sto SEX : FEMALE ganske langt oppe til høyre. Tenkte at det kanskje var mitt kjønn, men nå er jeg neimen ikke helt sikker. Noen som vet?
La merke til at det sto det samme igjen da jeg var på UL i forrige uke. Vurderte å spørre jordmor, men gjorde det ikke og nå angrer jeg :smiley-ashamed008 Skal på ny kontroll om to uker, så kan jo spørre da, men vil gjerne ha en oppklaring litt før.

:anyone

Tror det går på ditt kjønn, ikke barnets? Kan dog ta feil:hilarious:

Det er nok ditt (altså pasienten) sitt kjønn. Det er samme apparater som brukes ved andre UL-undersøkelser, og da er det ikke noen automatikk i at pasienten er kvinnelig. Derfor står det oppgitt :)

Ja, det var det jeg tenkte.
At det er pasienten sitt kjønn, siden det står like ved pasientID. De tar jo ultralyd av alle slags folk og alle mulige deler av kroppen på sykehuset.

Ja, det var det jeg tenkte.
At det er pasienten sitt kjønn, siden det står like ved pasientID. De tar jo ultralyd av alle slags folk og alle mulige deler av kroppen på sykehuset.
Jepp. Og kjønn som vises på ultralyd dokumenteres aldri noe sted

Back
Topp