ultralyd..

feliz

Flørter med forumet
Jeg bare måtte ringe å ornde UL privat...er nå 9uker på vei...og fikk time om 3uker...altså 12 uker på vei da...Føler at jeg bare må sjekke om alt er bra....enig??eller er jeg over hysterisk?????koster ca 900kr...jaja.....

overhysterisk?? skjønner godt du er nyskjerrig jeg..men økonomien min gjorde at jeg venta til den man får gratis i uke 18...[:)]åsså får man jo vite med legen at alt e bra, når de hører hjertelyd og sånt:) hjertelyden kan visst høres fra uke 6 ellerno...

Jeg har også bestilt privat ultralyd til ca uke 12. Lurer så på om alt er i orden. Har ikke kjent graviditeten noe særlig, og er helt overnervøs for at de skal si at jeg ikke er gravid på den ultralyden. Har testet ca 10 ganger, så det er vel ingen tvil, men, men.

I tillegg kan de sjekke nakkefolden mellom uke 11 og en halv og 13. Der kan de se blant annet Downs syndrom.

Skjønner godt at du er utålmodig og vil sjekke at alt er bra jeg! Helt i samme båt her!

Lykke til!
Klem, m

Jeg må ærlig talt si at jeg synes mange er litt hysteriske jeg, som driver og "jukser til seg" ultralyder, betaler i dyre dommer for å se fosteret tidligere, etc. Jeg synes selvsagt at det skal bli koselig å se barnet i uke 18, men hvorfor absolutt se det mye tidligere - når det ikke likner et barn ennå?? Jeg har ikke noe med hva andre gjør, men personlig skal jeg være fornøyd med den ul'en jeg får.

Hadde eg selv følt på meg eller lurt veldig på om noe var galt så hadde eg nok bestilt ul tidligere, men eg har hele tiden hatt tegn på at det vokser og det har vært nok for meg. Lykke til![:)]

ORIGINAL: Suki

Skjønner ikke hvordan noen kan mene at man er hysterisk hvis man vil hvite om alt er i orden med fosteret man bærer på. Hvis noe er alvorlig galt er det jo bedre å finne dette ut på et tidlig stadie i graviditeten.
Jeg skal definitivt bestille en ul og nakkefoldscan. i ca. uke 12.
Synes dette er greit å få gjort før vi forteller andre om graviditeten.

Enig. Det er individuelt hva folk føler for i en graviditet. Og hvis man får bestilt ekstra UL og betaler for det.. hva har så det å si for andre?

Enig der.Hvis man kan og vil betale det selv,så hvorfor ikke? Jeg var på privat UL på fredag,er i 12 uke,og vi fikk se et lite menneske,så armer og ben,hørte hjertelyd og h*n hoppa og spratt rundt.Dete er vår første,og er naturlig nok både engstelige og spente.Er spesielt glad nå for at vi kostet på oss det,for jeg var på 1.kontroll idag og det var ikke noe særlig.Legen tok kun blodprøver,målte blodtrykket og fylte ut papirer.Ingen undersøkelse av magen,veiing eller måling av noe slag...synes det var litt dårlig - men legen min understreket av jeg er gravid,ikke syk! Jeg tok UL på Lillestrøm Gyn.klinikk,og der koster det 500,- uten henvisning fra lege.
Men hvis man lurer til seg UL fordi man ikke vil betale selv,synes jeg det blir en annen sak...

Her er forresten bilde av lille nurket mitt da,12 uker og 6,3 cm langt...Lite bilde men...[:)]

Vedr. uL , kjempe lurt å ta en tidlig en , man blir så mye tryggere på det som foregår, bra for både mor og barn :-)
Det er kjempe dyrt mange steder...men et lite tips tild ere som bor i og rundt oslo , kontakt sinsenklinikken , der får man nesten time på dagen , og det koster 480 kroner ... ikke så verst dyrt ...

Tror jeg har blitt litt misforstått her nå.. når jeg sier jukset seg til ul så snakker jeg om de som faktisk juger om problemer for å få ekstra ul gratis (og ja, jeg har faktisk sett folk legge ut spørsmål om hvordan man kan få til det ute på generell diskusjon her). Når jeg sier at man ikke ser et ferdig foster så mener jeg når man snakker om å komme på ul i uke 7-8 som mange gjør - og da er ikke fosteret ferdig. Ikke for å forsvare meg, men reaksjonene her tyder på at jeg har tråkket folk på tærne som jeg absolutt ikke har hatt noe ønske om å gjøre.

når jeg blir gravid vil jeg ta en tidlig ul for å sjekke om at alt er i orden. kjenner meg selv så godt at får jeg vite det kan jeg mye bedre nyte min graviditet

Som sagt skal vi til ultralyd i uke 12. Vi betaler selv, og jeg gjør det dels fordi jeg har veldig få tegn på graviditet(litt bekymret for det) og dels for å ta nakkefoldscanning. Veldig greit å se at alt er i orden før vi sprer nyheten om graviditeten til alle rundt oss!!

Og så lenge folk betaler selv så synes jeg det ikke er hysterisk eller noe galt i det altså.

ORIGINAL: lenemor

Tror jeg har blitt litt misforstått her nå.. når jeg sier jukset seg til ul så snakker jeg om de som faktisk juger om problemer for å få ekstra ul gratis (og ja, jeg har faktisk sett folk legge ut spørsmål om hvordan man kan få til det ute på generell diskusjon her). Når jeg sier at man ikke ser et ferdig foster så mener jeg når man snakker om å komme på ul i uke 7-8 som mange gjør - og da er ikke fosteret ferdig. Ikke for å forsvare meg, men reaksjonene her tyder på at jeg har tråkket folk på tærne som jeg absolutt ikke har hatt noe ønske om å gjøre.

Tror de fleste skjønte hva du mener. [:D]
Jeg synes det er dumt om folk jukser seg til ekstra UL hvis det skulle gå ut over andre som venter.[8|]

ORIGINAL: Cilla75

Her er forresten bilde av lille nurket mitt da,12 uker og 6,3 cm langt...Lite bilde men...[:)]

Å der er jo så lite allikevel eit lite menneske! Eg gleder meg sånn til min ul!

Back
Topp