Ultralyd

MammoC

Elsker forumet
Trenger litt råd fra dere jeg :)

Var hos legen forrige uke, og han ville henvise meg til tidlig ultralyd fordi jeg har gått på p-piller og er usikker på hvor langt jeg er på vei.. graviditeten var en skikkelig overraskelse.. fikk brev fra sykehuset i dag, time 19. Juni!! Det må jo være ordinær ultralyd time! Er jo kjempelenge til! Kjente jeg ble skikkelig skuffa...
Hva ville dere ha gjort? Ringt legen? Eller sykehuset? Skal til jordmor om 1 og en halv uke, så kan jo spørre hva hu tenker.. tenker jo selv at jeg ikke kan være mer enn 11-12 uker, så det er jo ikke krise, men hadde likevel vært veldig greit med wn tidlig ul bare for å være sikker..+ en bekreftelse på at alt er bra..

Det må nok være ordinær ultralyd, du kan evt prøve å ringe legen å høre om han sendte en henvisning på TUL, evt om han kan gjøre det. Men kan også være at sykehuset ikke ser på det som nødvendig å se på det før. Evt så må du bestille en UL privat i mellomtiden.
Men prøv å ring legen å hør først :)

Tenker også at de sikkert tenker det er unødvendig.. og jeg hater å ringe og mase når de ikke ser på det som et problem :p vurderer å bare bestille privat, så slipper jeg å vente mer ;)

Tidlig UL er jo før uke 14.. Jeg har blitt henvist til en, som blir rundt om uke 12 som regel sa legen min før jeg dro. Er det ikke før i juni er det OUL må jeg tro? Jeg har faktisk OUL rundt samme tid selv! :happy4 Ville ringt til legen din og hørt etter, eller kontaktet sykehuset så timen kan bli flyttet tidligere. Med tanke på p-pillene er det god grunn til en tidlig sjekk, så ville pushet på litt!

Masse lykke til! Og gratulerer med det lille mirakelet! :Heartred

Takk for det :) skal ringe legen på mandag og høre hva han tenker.. :)

Back
Topp