Ultralyd

Ega

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Sensommerbarna 2019
Hei jenter!
Er nå 37 uker på vei. Og lurer på om dere har vært på UL privat? Hva synes dere om ultralyd i slutten av svangerskapet (uke 37-38)? Er det noe vits å gå? Har jo egentlig lyst selv til å se babyen min, måle, sjekke at han får nok næring og at fostervannet er nok. Er det verdt penger? Kan noen gi tips om en god klinikk? Beklager om dere har snakket om dette før.. Har vært ganske lat for å følge trådene .. Men setter pris på om noen svarer. Takk:notworthy

Jeg har vært så "heldig" og bli fulgt opp av sykehuset så vi har hatt 3 ultralyder..men ikke før i forrige uke fikk vi sett småen i profil og litt åssen ansiktet hans ser ut:)Jeg ble så happy,for han har alltid vært så aktiv att vi har ikke fått noe glimt av noe omtrent:)

Jeg har ikke noe erfaring med privat klinikk,men jeg hadde nok ikke kommet til og ta noe ultralyd når jeg hadde kommet så langt i sv.skapet om ikke jeg hadde følt att noe var galt??
Men så klart,vil du ha en ekstra ul. og se lille i magen så gjør du det:)

Jeg har hørt at det kan være vanskelig å få gode bilder av babyen så seint i svangerskapet pga mindre mengder forstervann, og så ligger jo hode sikkert godt ned i bekkenet nå også... Men vet ikke om det stemmer, bare noe jeg har hørt..

Har forresten god erfaring med privat ul, men jeg var da i uke 27. Men vet ikke om jeg hadde brukt så mye penger på det nå som der nærmere seg slutten. Men er en urolig for noe, hadde jeg gjort det...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Var på ultralyd da jeg var innlagt i uke 33. Babyen var stor så var ikke mye å se, var så heldig å få se litt av ansiktet :-) Jeg hadde ikke brukt penger på privat så sent i svangerskapet :-) Er det noe som en mistenker ikke er bra, så får en jo gratis oppfølging fra jordmor/sykehus :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har fått litt ekstra oppfølging og har derfor vært på 5 ul og skal på 2 til. I dag (36+5) var det vanskelig å se ansikt fordi h*n låg såpass langt nede i bekkenet. Og ellers vanskelig å se at det er en baby fordi en får bare se deler av kroppen om gangen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Var på ul når jeg var 35. Klarte ikke skjønne hva som var hva. Men dette var mer fokus på navlestreng, morkaka og fostervann enn selve babyen. Så kan være gyn ikke "filmet" så nøye på babyen.

Var på ultralyd på fredag. Uke 36+6. Ser nesten ikke noe for ungen er så stor. Fikk sett nese og munn, og det dekket hele skjermen. Ellers så legen bare på hodemål, magemål og lårbein. Målte flow i navlesnor og de store kar i hodet. Sjekker også om det er store nok lommer med fostervann. Jeg er selv godt vant med å se på ultralydbilder og kunne skille ut det han så, men min kjære fikk heller lite ut av denne ultralyden.

Så min konklusjon er nok at jeg aldri hadde orket å betale mange penger for å gå privat så seint. Men selvsagt, om du er veldig bekymret for noe, så er det vel en annen sak.

Takk jenter for svarene dokkas.. Egentlig- er ikke bekymret for noe eg.. Kanskje bare at babyen blir veldig stor (er +20kg nå :dontknow).
Men på en sånn måte fikk kusinen min babyen ut med hastekeiser. Hun gikk privat og de fant ut at babyen får ikke nok næring gjennom navlesnøren og har stoppet å vokse. De ringte til sykehus og samme kveld fikk hun holde sin lille sønn. Uke 37 var det. Og hun oppfordrer meg å sjekke.. Tror eg skal forholde meg til deres og andres positive erfaring denne gangen..
;)

Jeg har også vært hos privat ul og de sa at de var ikke vits i å gå etter ca uke 30, for da såg en så lite med at ungen er for stor..

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp