Ultralyd :)

babygullet

Glad i forumet
Septembermødre <3
❤ Juliskattene 2018 ❤
Januarlykke 2020
Fått time til tidlig ultralyd torsdag 23.01. Er da 7+4:).
Noen som vet hva man ser?
 
Jeg har også ultralyd den dagen :D
Men jeg er da 7+0
Håper å få se et bankende hjerte <3
 
Jeg var på ul sist svangerskap når jeg var 7+1 (et svangerskap som 2-3uker senere endte i MA). Da så jeg hvertfall et veldig tydelig hjerte som banket så fort som det skulle:) Men selve spiren var så liten at det var vanskelig å måle den ifølge gynekologen.. (Neste ul i uke 9+5 så jeg spiren mye tydeligere, men da hadde dessverre hjertet stoppet å slå)

Jeg skal på tidlig ul nå på torsdag, da er jeg 7+6. Håper sånn på å se et tydelig hjerte som slår!<3 Kan oppdatere etter jeg har vært der hvordan det var å se lille spiren så tidlig i det som nå forhåpentligvis skal være et friskt og etterhvert fullgått svangerskap.
 
Sniker fra mars forumet :) Dette bilde er fra da gullet i magen var 7+1 :)1060069_10201367215723829_774743352_n.jpg
 
forrige gang var jeg i uke 5eller noe, tror det var før kvalmen satte inn... så da så det bare ut som en cashewnøtt... :) men tenkte min cashewnøtt og ble betatt med engang ;)
 
Håper ingen oppfatter meg som frekk nå, for det er ikke meningen, men jeg lurer bare på hvordan dere får tidlig UL? Har dere hatt blødninger, SA tidligere, eller tar dere det privat? Dette var ikke tema da jeg var gravid med 4-åringen, men har hatt et par aborter siden, samt er operert for muskelknuter i livmoren, så er vesentlig mer nervøs denne gangen... Derfor jeg lurer..... Hvor mye skal til liksom?
 
Håper ingen oppfatter meg som frekk nå, for det er ikke meningen, men jeg lurer bare på hvordan dere får tidlig UL? Har dere hatt blødninger, SA tidligere, eller tar dere det privat? Dette var ikke tema da jeg var gravid med 4-åringen, men har hatt et par aborter siden, samt er operert for muskelknuter i livmoren, så er vesentlig mer nervøs denne gangen... Derfor jeg lurer..... Hvor mye skal til liksom?
Jeg hadde et veldig trøblete svangerskap sist, men morkakesvikt, blødninger, høyt blodtrykk osv.. Derfor får jeg ordentlig oppfølging. Men du kan jo ta en tur til legen din, det kan jo høres ut som om du burde hatt det. Jeg får ul gjennom sykehuset :)
 
Jeg hadde et veldig trøblete svangerskap sist, men morkakesvikt, blødninger, høyt blodtrykk osv.. Derfor får jeg ordentlig oppfølging. Men du kan jo ta en tur til legen din, det kan jo høres ut som om du burde hatt det. Jeg får ul gjennom sykehuset :)

Da skjønner jeg godt at du får litt ekstra ja! Håper det går på skinner denne gangen Septemberspire <3.......
 
Min lege gir henvisning til tidlig ul på sykehuset dersom man sier man er veldig bekymret og trenger en bekreftelse på at alt ser bra ut.. Første svangerskapet mitt ble jeg enig med legen om jeg i utg.pkt ikke trengte tidlig ul da jeg bare var normalt spent på hvordan ting gikk. Men da jeg begynte å blød/spotte litt i uke 7+1 samt igjen 9+5 fikk jeg henvisning til ul akutt begge gangene.
Dette svangerskapet har jeg sagt at jeg er veldig bekymret rundt de ukene det gikk galt sist, fikk dermed henvisning fra legen om tidlig ul på sykehuset når jeg er 7+6. Håper å få en henvisning til rundt uke 11, hvis jeg ikke får det fra legen bestiller jeg antagelig privat:)
 
Jeg har bestilt privat :)
Regner med at legen bare kommer til å fnyse av mine bekymringer uansett så har ikke tatt kontakt med han enda.
Gikk forrige gang med en spire som ikke lenger vokste i nesten fra og med jeg fant ut jeg var gravid i uke 5 til uke 11.
Har ikke lyst å oppleve det igjen. Så jeg har bestilt bare for at hvis det har gått galt så vil jeg vite det så tidlig som mulig.
 
Håper ingen oppfatter meg som frekk nå, for det er ikke meningen, men jeg lurer bare på hvordan dere får tidlig UL? Har dere hatt blødninger, SA tidligere, eller tar dere det privat? Dette var ikke tema da jeg var gravid med 4-åringen, men har hatt et par aborter siden, samt er operert for muskelknuter i livmoren, så er vesentlig mer nervøs denne gangen... Derfor jeg lurer..... Hvor mye skal til liksom?


Jeg betalte med glede 1150 kr for å se at alt var som det skulle og at den lille sitt hjerte hadde begynt å slå! Jeg er veldig nervøs av meg, og det var vel egentlig ikke nødvendig, men var kun slik jeg klarte å slappe av å nyte det :-)
 
Jeg var 7+0, og fikk se denne herlige lille spiren

ImageUploadedByBV Forum1389798378.514982.jpg

9mm liten klump med et hjerte som blinka! Absolutt verdt det.
 
Back
Topp