Ultralyd?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvor mange ultralyder har dere hatt til nå?
Og hvor mange skal dere ha?

Over to uker til oul her. Vet ikke om jeg klarer vente. Også hadde det vært så fint å sett at alt var bra, så er man kanskje litt roligere på oul. Men vet ikke om det er dumt å ha det nå som det bare er to uker til oul.... :confused: :rolleyes:

Eg var på en i uke 10,skal på ordinær ul om 5!!! dager :) Må ha vekstkontroll av babyen,men vet ikkje hvor mangen ennda..

Var på en i uke 7, men det føles jo som en eeeevighet siden. Skal ikke ha flere enn sen og OUL førstk torsdag etter planen. Får se om det blir en til seinere eller ikke :-)

Hadde en i uke 10 for vi fikk ikke komme til lege før i uke 12+4.. Skal på oul den 21 feb - lenge til ...
Eg har fått lånt meg doppler, bare for å roe nervene mine litt ;)

Var på OUL forrige uke.. helt fantastisk å se den lille sprelle inne i magen min :)

Jeg var på ultralyd i uke 13, så blir det ordinær ultralyd i uke 18, også blir det en ekstra i uke 23 hvor legen skal sjekke spesielt barnets hjerte grundigere. Jeg tror det blir det jeg skal på av ultralyder, hvis de ikke vil ha meg inn flere ganger på sykehuset. Håper jeg slipper å gå så ofte som sist, da var jeg en periode inne hver 2.-3. uke.

Sist gang skulle jeg egentlig inn på en i uke 32 for å sjekke om morkaken hadde flyttet seg opp, men fikk det gjort på en av de mange ultralydene jeg måtte på underveis. Jeg vet ikke om det er større sjanse for å ha morkaken for langt nede når man har hatt det før, eller om den ligger greit denne gangen. Får se om halvannen uke.

Skal på oul om 5 dager :D dette blir den første i dette svangerskapet :) måtte inn en gang til i slutten av forrige svangerskap for å beregne størrelse, så mulig jeg må det denne gangen også....

jeg var på en i uke 8 og 14+5 ..neste blir den OUL om halvannen uke...og skal nok ha en 3d senere også :)

Jeg var på en i uke 11, og skal igjen i morgen...! Så spent!! :)

Jeg var i uke 6 og uke 7, så i uke 12 ca. Nå skal jeg ikke før OUL i slutten av denne mnd, også har jeg en time rundt uke 32, for å sjekke vekst.
Så vet jeg ikke om det blir flere....

Jeg hadde en tidlig i uke 8, så skal jeg oul om 4 dager! :D
Så vurderer jeg å få tatt en 3D ul senere ;)

Jeg har ingen UL men legen var snill og sjekket hjertelyden min når jeg sykemeldte meg forrige mandag så vet at noe lever der inne i alle fall. Skal på OUL 13 feb og synes det er ALT for mange dager til men kommer ikke til å ha noen private UL før den tid for det. Men det er en tålmodighetsprøve.

Forrige gang prøvde vi 3D UL som jeg synes var totalt bortkastet. Ja det var en baby men det ble ikke noe mer virkelig og ikke lignet det noe voldsomt heller. Også fikk jeg en ekstra UL i ule 31 pga rier som heldigvis ga seg mens vi ble undersøkt på sykehuset.

Var på ul i uke 9 pga mistanke om cycste, men det var heldigvis ikke det. Ska på OUL når mannen er kommet hjem igjen 13 feb. :D gleder eg masse <3

Vi har vært på 3ul så langt. En i uke 8, en i uke 12 (oul i USA), en i midten av januar. Har ikke fått legetime før om 2 uker så det er først da det blir søkt om oul her. Skal imidlertid til ny ul om 14 dager(privat) da jeg tror det kan ta tid å få time til oul. På siste ul fikk vi hele seansen på dvd - koselig minne :)

Back
Topp