ultralyd???

kobberø

Elsker forumet
jeg leser på mars forumet at flere ska til ultralyd i uke 7 - 8, er det normalt??

flere av dem gjelder de som ikke har hatt sa tidligere...

hva skal dere?

For folk flest, så er det nok ikke normalt med UL så tidlig. Er jo den ordinære alle kan få i uke 18-19.

Er nok en del som tar UL privat for å sjekke at alt er som det skal.. men det må de nok betale for..

Vi venter nok denne gangen også på den ordinære UL.. så betaler vi heller for en 3D UL senere i svangerskapet for "morro", så kommende søsken osv kan være med på.

den første ordinære UL som du ikke betaler for skal vi ha rundt uke 17-19, alt før er unntak eller at man betaler selv

Det kan være ulike årsaker; sykdommer som krever oppfølging, frykt for abort, mm, eller ren og skjær nysgjerrighet[:)]

Om gynekologen sier til ons at han vil se med UL at alt er bra, så gjør det meg ingenting for å si det sånn[;)], men jeg kommer til å få legne min til å henvise meg til en UL i uke 7-9 for å roe meg ned...

takk for svar[:D]

hmmm, lurer på om vi skal vente til den ordinære å gjøre som deg zid, ta 3d ul senere[:)]

jeg hadde nok også ville tatt en i uke 7 - 9, hvis jeg var i din situasjon lucmam, hadde nok slappet litt mer av da ja[:)] jeg vet at spira di har klort seg godt fast og at den har tenkt å være der i 9 mnd sammen med di andre nurkene i magene våre[:D] tenker masse på deg[;)]

Har tenkt å ta en i begynnelsen  av uke 8 for å se hjertet, så en mellom 11 og 12 for å se at alt er bra og få med bilde som vi skal vise når vi forteller det til foreldrene våre. Vil ta den første for å slappe mer av, fordi jeg har hørt at det er flere som har kommet på UL i uke 12 for å finne ut at utviklingen stoppet før uke 8 og fordi jeg er veldig spennt og ikke klarer å vente så lenge[8D]

Jeg skal prøve å få tidlig UL (uke 10-11, tenker jeg) fordi jeg har en jobb som har gjort at jeg har vært utsatt for røntgenstråling før jeg testet positivt... Har ikke lyst til å gå og tenke på det lengre enn nødvendig[&:]

I mitt forige svangerskap hadde jeg en ul i uke 4 og uke 8 de var innvendig...de fikk jeg for jeg var så oppblåst,jeg var overstimmulert pga av medisinene jeg tok pga av IVF (prøverør)...men denne gangen venter vi til den ordinære...også får vi se om vi tar 3D,ble så skuffa sist...

ORIGINAL: kobberø

takk for svar[:D]

hmmm, lurer på om vi skal vente til den ordinære å gjøre som deg zid, ta 3d ul senere[:)][link=http://forum.babyverden.no/javascript:void%28addSmiley%28%27body1%27,%20%27http://forum.babyverden.no/image/s1.gif%27%29%29][:)][/link]

jeg hadde nok også ville tatt en i uke 7 - 9, hvis jeg var i din situasjon lucmam, hadde nok slappet litt mer av da ja[:)] jeg vet at spira di har klort seg godt fast og at den har tenkt å være der i 9 mnd sammen med di andre nurkene i magene våre[:D] tenker masse på deg[;)]

du er god du, kobberø!!!
Tusen takk, søte deg[:D][:D].

Jeg tar tidlig-ul for å sjekke hvor mange det er[:)]
ettersom jeg har toegga tvillinger i familien, og det er arvelig og jeg har vært gravid med toegga-tvillinger selv.
Vil liksom vite og ikke få sjokk senere.. hehe. Men må jo betale selv da.
De måler ingenting og kan ikke gi noe beskjed friskhet på fosteret. Det er ikke lov i Norge før ved ordinær ultralyd har jeg blitt fortalt. Men man ser jo antall og om hjertet slår[:)]

jeg vil også ha tidlig UL denne gangen! for jeg hadde en MA forrige gang. så håper virkelig jeg kan få det!![8|]

yes!! var hos legen i dag, å han sendte forespørsel om tidlig UL pga at jeg hadde en MA forrige gang. jeg gikk da til litt over uke 10, men fosteret var dødt etter uke 7..
så regner med å få brev i posten snart på UL time. og denne gangen skal spiren sitte!!![:)][:)][:)]

Jeg hadde MA sist, å ble da lovt på sykehuset at jeg skulle få tidlig UL for å se at hjertet slo rundt uke 8, og en senere rundt uke 10-12 bare for å berolige, siden det var da jeg mistet sist. Så jeg håper legen (en vikar [:@], æsj [:@]) følger opp. Jeg kommer til å hoppe opp og ned å hyle og skrike hvis han ikke vil rekvirere tidlig UL til meg. Jeg er SÅÅÅ nervøs.

Men hadde det ikke vært for MA'en ville jeg ventet til ordinær ul.

Jeg var livredd for å miste sist, så spurte om muligheten for tidlig UL. Men fordi vi hørte hjertelyden i uke 12, klarte vi å vente til den ordinære UL [:)]

Skal forsøkte så godt jeg kan å vente nå også!

Tror jeg vil ha en tidlig UL.
Er en lege i nærheten her som tar 500 kr for første UL, og 100 kr for de neste. [;)]

ORIGINAL: Håperogventer

Tror jeg vil ha en tidlig UL.
Er en lege i nærheten her som tar 500 kr for første UL, og 100 kr for de neste. [;)]

oj, det var en fin deal[;)]er det privat??

Ja veldig fin deal [:D]
Tror det er privat, er ikke helt sikker. Må undersøke litt. En venninne som født i mai tipset meg om det. Hun var der en del ganger. Haha[;)]

Back
Topp