Ultralyd unnagjort! :D

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Alt sto bra til med prinsen i magen.
Scorte 8 av 8 ''poeng'' og som jeg trodde var målene litt over gjennomsnittet men som legen sa var det for tidlig å si hvor stor han er når han kommer ut. Det kan endres.
Har jo veldig følelsen av at det er en ''plugg'' som kommer for pappa er jo veldig ''røslig'' og brei over skuldrene så dette blir nok en liten kar tenker jeg.. ;)

I tillegg er morkaken nesten helt flyttet fra utgangen så legen tippet ved 80% at jeg kunne føde vaginalt.
Så det var også bra å vite. :)

Legger ut bilde i ultralydtråden.

Spennende å se hvor stor han er når han kommer da:)

Bra at morkaka hadde flyttet på seg

Han veide per i dag 1232.
Lengden var gjennomsnittlig; 52,4 mm står det.
Hodemål var det eneste som var litt under gjennomsnittet så derfor ble han bare bittelitt over gjennomsnittet større totalt dog magemålene hans var ganske så mye over ;)

Det var en artig liten kar som lå og ''tygde'' etter morkaka! Det var kjempe artig å se på! Snodig skrue dette tror jeg ;)

Åja :) Takk :)
Det står også at han kommer til å veie ca 4,1 når han blir født :P

Min nevø skulle veie ca 2800, han var et lite barn. Veide 4kg ved fødsel. Min datter skulle veie ca 4000gr-4500gr, veide 3, 3kg ved fødsel. .. så ville ikke stolt helt på di der vekt tallene.. tror nok di har mere kontroll på div cm:):)

Hørtes ut som en herlig opplevelse! :) En stor gutt gjør da ikke noe; da får han iallfall den næringen han trenger! :)
Hadde han lagt seg til rette nå, eller turner han fortsatt rundt der inne?
Hva er de 8 av 8 poengene?
Og, hvor tok du ultralyd?
Kose deg med den fine opplevelsen resten av kvelden!

Hørtes ut som en herlig opplevelse! :) En stor gutt gjør da ikke noe; da får han iallfall den næringen han trenger! :)
Hadde han lagt seg til rette nå, eller turner han fortsatt rundt der inne?
Hva er de 8 av 8 poengene?
Og, hvor tok du ultralyd?
Kose deg med den fine opplevelsen resten av kvelden!

Neida :) Bedre med ''for stor enn for liten'' :p
Hadde en veldig følelse av at det ble en plugg så det var ikke overraskende ;)
Gjenstår å se da. Jeg tipper mellom 3,8 og opptil 4,5 :P

Det står; Biophysical Profil; Fetal bode movements; >2 (2), fetal tone; C - extension, return to flexion extremities and spine (2), Fetal breathing movements: 60 (2), Amniotic fluid volume; 2cm (2) (0). Score 8 / 8

Cervix length 41 mm.
Summary; Normal growth.
No obvious fetal defect.

Det var noe av det som står på arket :)
Ultralyden tok jeg på spesialistsenteret på Jessheim hos Martin P. Lundring <-- han er også overlege på Ahus og har utrolig lang erfaring. Utrolig proff og dyktig og ikke minst flott utstyr.

Han hadde ikke festet hode enda men hadde hodet ned på min høyre side. :)
Jeg har trodd det var spark men da var det vel boksing jeg har kjent da :P

Så bra at alt stod bra til :) Var sikkert litt deilig å se den lille også :)

Ja :) Utrolig morsomt å sniktitte litt på hvem det er vi møter i juli :D

Har jo i utgangspunktet time til ul en gang til på ahus men tenker å avlyse denne siden vi så at morkaka ligger ''riktig'' nå. :)
Ikke bra med for mye heller tenker jeg og nå vet vi jo at det er ''klart'' så :)

De tok vekstestimering på første jenta mi. På fredagen ble hun estimert til 3675 g, ble født på mandagen og veide da 3674 g. 1 g feil me andre ord men d var første gang de hadde opplevd at d traff så godt

Neida :) Bedre med ''for stor enn for liten'' :p
Hadde en veldig følelse av at det ble en plugg så det var ikke overraskende ;)
Gjenstår å se da. Jeg tipper mellom 3,8 og opptil 4,5 :p

Det står; Biophysical Profil; Fetal bode movements; >2 (2), fetal tone; C - extension, return to flexion extremities and spine (2), Fetal breathing movements: 60 (2), Amniotic fluid volume; 2cm (2) (0). Score 8 / 8

Cervix length 41 mm.
Summary; Normal growth.
No obvious fetal defect.

Det var noe av det som står på arket :)
Ultralyden tok jeg på spesialistsenteret på Jessheim hos Martin P. Lundring <-- han er også overlege på Ahus og har utrolig lang erfaring. Utrolig proff og dyktig og ikke minst flott utstyr.
Det var jo helt utrolig klare og fine bilder! Nesten som foto! :)
Tror ikke de har så klare bilder der jeg skal.... *Bittelitt misunnelig* :)

Da har jeg lært noe nytt også, med de 8 poengene. Aldri sett/hørt før!

Det var jo helt utrolig klare og fine bilder! Nesten som foto! :)
Tror ikke de har så klare bilder der jeg skal.... *Bittelitt misunnelig* :)

Da har jeg lært noe nytt også, med de 8 poengene. Aldri sett/hørt før!

Ja, 4D er helt utrooooolig! :D Du får reise til Jessheim å ta UL ;) Hehe...
Vi hadde i utgangspunktet veldig ''uflaks'' fordi han lå med annsiktet mot morkaka men legen vridde å vente på meg så vi fikk da fine resultater til slutt :D Verdt pengene i mine øyne :)

Back
Topp