Ultralyd undersøkelse

N

Nate888

Guest
Var i ultralyd undersøkelse på bakgrunn av små blødninger etter skylling av egglederne (de var åpen).
Gyn så at jeg blør veldig lett fra livmorhalsen, og tok dermed celleprøve av den.

Noen andre som har erfaring med det og vil det skape problemer for graviditet?
Har vært gravid for 11 år siden naturlig.

Venter med å komme i gang med ivf også.
 
Har ingen erfaring selv. Har hørt om noen som har «sår» på livmortappen som har blødd underveis gjennom en graviditet, og det har gått fint. Celleprøven var også negativ hos henne, så forklaringen var et sår/lettblødende slimhinne. Har også hørt om de som har polypper som blør, de kan fjernes raskt og effektiv både før man blir gravid og underveis. Konisering (behandling for celleforandring) kan også gjøres underveis i svangerskapet. Det er vel anbefalt at man venter litt med å prøve etter konisering? Usikker, men en venninne av meg ble raskt gravid etter konisering og hele graviditeten gikk fint:)
 
Venter spent på svar av celleprøve som jeg tok på Fredag. Tok celleprøve i Desember 2019 og den var helt normal. Men gyn så at jeg blør veldig lett fra livmorhalsen/tappen. Nå har jeg altså hatt blødninger stort sett hele mars måned. Ifølge gyn så hun at jeg kommer til å ha eggløsning innen 10 dager, men jeg blør jo enda mengder.

Kjenner det sliter veldig på hele meg nå. Håper jeg kommer raskt igang med ivf.
 
Jeg blør også lett, fra livmorhalsen. Men har fått tre barn. Hadde en MA mellom nr 2 og 3. har nå problemer med å bli gravid virker det som, men det pga infeksjon i bekkene i 2016. Hadde nylig en exu, hadde da prøvd i ett år før jeg ble gravid.
 
Back
Topp