Ultralyd uke 7

A009

Flørter med forumet
Februarhjertene 2025
Jeg vurderer å gå på tidligultralyd. Men på grunn av fellesferie sliter jeg med å få ultralyd i uke 8 som planlagt. Jeg må derfor ta timen når jeg er 7+0. Er det noen som har vært på ultralyd rundt uke 7? Hva er dine erfaringer?

Jeg er 9+0 og har så langt vært på 3 ultralyder (av flere grunner); 6+6, 7+4 og 8+5. Man får se at graviditeten er der den skal være, får se fosteret (måle lengde og høre hjertet) og at alt annet er på plass (plommesekk det viktigste rundt uke 7). Synes det var veldig fint med en ultralyd rundt det tidspunktet. Skal sies at om man kan være kortere på vei, fordi man ikke vet tidspunkt for befruktning sikkert osv, så kan det være for tidlig til å se noe særlig. Jeg er gravid gjennom IVF og vet derfor eksakt svangerskapslengde.

Jeg vurderer å gå på tidligultralyd. Men på grunn av fellesferie sliter jeg med å få ultralyd i uke 8 som planlagt. Jeg må derfor ta timen når jeg er 7+0. Er det noen som har vært på ultralyd rundt uke 7? Hva er dine erfaringer?
Var på UL i uke 7, uke 8, uke 11, uke 15, uke 16 og uke 19 og fra uke 19 har jeg vært på UL 1 gang hver mnd og skal det fortsatt frem til og med august :) Grunnet jeg har så mye ul er tett oppfølging!

Men det anbefales ul fra uke 6-7 siden da kan man se hvordan det ligger om det er plassert riktig og er man heldig finner de veldig ofte hjertelyd fra den tiden :Heartred

Back
Topp