Ultralyd uke 6

Sykjerringafranord

Andre møte med forumet
Var nettopp i ultralyd 6+1. der kunne man se fostervann og liiitt av plommesekken. Ellers ingenting. Noen som har opplevd det og det har gått bra med?
Jeg fikk positiv graviditetstest 4 dager før ikm, som er tre uker på Onsdag som kommer..

Jeg var også på ultralyd 6+1 på fredag :) Vi så kun tom fostersekk og liten plommesekk (plommesekken var litt liten i forhold til fostersekken, så ikke lovende ut sa ho) Veldig spent på ny ul på fredag igjen. Samme som deg så fikk jeg positiv test 4-5 dager før ikm. Spent på å høre hvordan det har gått med andre! Har målt hcg og skal ta en ny på onsdag.

Jeg var også på ultralyd 6+1 på fredag :) Vi så kun tom fostersekk og liten plommesekk (plommesekken var litt liten i forhold til fostersekken, så ikke lovende ut sa ho) Veldig spent på ny ul på fredag igjen. Samme som deg så fikk jeg positiv test 4-5 dager før ikm. Spent på å høre hvordan det har gått med andre! Har målt hcg og skal ta en ny på onsdag.
Håper vi bare var for tidlig på Ul <3

Jeg har også lurt litt på å bestille tidlig UL. i uke 6+4. Men er også redd for å bli unødvendig usikker. Er det en spesiell grunn til at dere valgte å ta så tidlig som i uke 6+ ?

Selv vurderer jeg det fordi da reiser vi hjem til foreldrene mine noen dager etterpå, så kunne tenkt meg å fått det litt bekreftet før vi forteller det til dem.

Jeg tok tidlig ultralyd 6+1 fordi jeg hadde en del smerter i høyreside og ble usikker på om fosteret var utenfor livmoren. Man ser såvidt noe så tidlig, men fikk bekreftet at fosteret lå der det skulle, fikk se en liten blinking (hjertet som slo), samt høre hjertelyden. Sterk opplevelse selv om det bare er en liten prikk. Er en betryggelse å vite at ting er i orden tidlig, men er jo lett å bli usikker også om man ikke ser alt så tidlig. Krysser fingrene for dere over at det vises mer ved neste UL ❤

Krysser fingrene for gode nyheter på neste ultralyd ❤️

Jeg har også lurt litt på å bestille tidlig UL. i uke 6+4. Men er også redd for å bli unødvendig usikker. Er det en spesiell grunn til at dere valgte å ta så tidlig som i uke 6+ ?

Selv vurderer jeg det fordi da reiser vi hjem til foreldrene mine noen dager etterpå, så kunne tenkt meg å fått det litt bekreftet før vi forteller det til dem.
Jeg fikk av jordmor pga mange spontanaborter siste månedene. Har mistet i uke 5 alle de andre gangene :)

Håper det bare var tidlig og at alt er på plass neste gang. Hva sa jm?

Jeg får ul i uke 6 fordi jeg har hatt en exu og i uke 7 ( som jeg får pga ivf) er det for sent.. opererte sprukket eggleder i uke 7 .. spent!

Back
Topp