Ultralyd uke 6, erfaringer?

glamaria

Gift med forumet
Sniker innom fra November forumet [:)] Jeg har vært på ultralyd i dag og sitter igjen med noen spørsmål. Legen fant spiren og matsekken og det lå fint plassert i livmoren, den var 7,6 mm stor noe som tilsvarer uke 6+2, jeg hadde tippet at jeg var 6+3 så størrelsesmessig er jo spiren fin tror jeg. Men så sier legen at han finner hjerteslag hos spiren men at den har min hjertefrekvens, den har altså ikke en egenrytme enda... Jeg blir jo litt redd for at dette er dårlig nytt. Bør ikke spiren ha egenrytme nå? Har noen vært på ultralyd i uke 6 og kan dele erfaringene med meg??

Nei det er ikke alltid slik at de finner hjerteaktivitet så tidlig...det er RUNDT uke 6 hjertet skal begynne å slå[;)] kanskje begynner det om 2 dager for din del...[:)]

Jeg var på ul i uke 7, og fikk beskjed om at all ul før det var veldig usikkert med tanke på hjerteslag... I mange tilfeller ser de det heller ikke i uke 7. Alt er nok i skjønneste orden skal du se[;)]

Var til ul i uke 7+2 da var det egen hjertelyd på den lille. Kanske du er litt vel tidlig ute bare?!?!?

Back
Topp