Ultralyd uke 32

Lisee

Elsker forumet
Hei hei[:D]

Flere som skal på UL i uke 32?
Vet dere hva som sjekkes da? Gleder meg til å komme på en til, men håper jeg unngår keisersnitt. Tror de skulle sjekke morkaka hos meg (at den lå som den skulle)
Noen andre?

Klem

får man UL i uke 32 også?????
det har ikke jeg hørt noe om[8|]

poca: det er kun hvist det er spesielle eller medisinske grunner...[;)]

millemax[:)]

takk for svar:)
trodde det var noe jeg hadde gått glipp av..hehe

Fortsetter litt på mitt eget innlegg, jeg...[8D]
Hvor mange UL har dere hatt? Når jeg leser innleggene på sidene her, kan det virke som mange har hatt fler enn en?

Tror det er noe som heter vekstkontroll i uke 32, da skjekker de hvor stor babyen er og om morkaka ligger riktig osv.

Jeg er 36 uker, og har ikke blitt tilbudt det...men ta imot det!! Det er superviktig og beroligende å vite at babyen og alt er som det skal før fødselen!

Har lyst å spørre selv om jeg kan få en slik time, bare for å være sikker.

Heldiggrisen du da!!

Lykke til

Jeg hadde ultralyd idag, uke 32+1! Jeg hadde full undersøkelse pga at slimproppen er gått å da ville de sjekke hvordan babyen hadde det med samme, siden SF-målene mine har stoppet litt opp.. De sjekket omkretsen på magen og hodet, hvor mye fostervann, hvordan babyen og morkaka lå.. Åsså tok de innvendig ul for å se at ikke livmormunnen hadde åpnet seg eller trukket seg sammen, siden slimproppen har gådd så tidlig! Vi fikk vite at vi får en liten baby, men det var greit siden vi var små selv.. Men hodet til babyen var ikke stort nok, selv om resten var det.. Så jeg må på ny vekstkontroll om tre uker for å forsikre at hodet vokser tilstrekkelig! Håper du fikk svar på noe av det du ville vite.. Bare å spørre om det er mer du lurer på, jeg kommer ikke på alt i farta[8|] [8D]

Takk for svar![:)]

Men da lurer jeg på en ting til... Dersom legen kan se på den vanlige UL at noe er galt, må han si ifra om det til pasienten da? Eller kan han la vær dette?

Trur nok legen må si ifra hvis de ser noe feil eller mistenkelig...lykke til!!

Jeg hadde mange ultralyder på slutten. Dette var pga svangerskapsforgiftning. Sjekket at det ikke gikk utover babyen at jeg var syk.

ORIGINAL: Lisee

Takk for svar![:)]

Men da lurer jeg på en ting til... Dersom legen kan se på den vanlige UL at noe er galt, må han si ifra om det til pasienten da? Eller kan han la vær dette?

ja,legen/jordmora skal informere deg hvis noe er galt med fosteret.Du har krav på å få vite slike ting.

ja,legen/jordmora skal informere deg hvis noe er galt med fosteret.Du har krav på å få vite slike ting.

Var det jeg også trodde[:)]

Har just vært selv på ul. De sjekker om fostret vokser normalt og om morkaka ligger som den skal i forhold til livmora. de sjekker også forstervannsmengde og sånt[:)]Og jeg fikk endelig vite at det var en liten gutt jeg skal ha[:)][:)]De har ikke greid å se det før da jeg bærer lavt i bekkenet..kjempemorsomt[:D]Har vært på 5 ul i svangerskapet,men det er fordi jeg har dobbeltkontroller til jormor og til gynekolog. De fleste har bar en så vidt jeg vet.

Back
Topp