Ultralyd uke 15

Spiren2022

Andre møte med forumet
Jeg er nå 15+2 og har en smule panikk.

Jeg har hatt flere ufrivillige aborter, men denne gangen ser det ut til å gå bra!

Jeg har kun vært hos legen å tatt blodprøver i uke 12 og har time til OUL i uke 19.

Nå sliter jeg med å sovne om kveldene, er livredd for at det er noe galt med babyen.
I mine to vellykkede svangerskap har jeg tatt privat ul i uke 11.
Denne gangen droppet jeg det pga mye jobb og dårlig planlegging.

Jeg lurer om det nå er for "seint " å ta ul?

Ser at de anbefaler ul i uke 11-14 for å finne de fleste avvik...
Jeg sliter med å knytte meg til denne babyen pga alle aborten, sikkert for å beskytte meg selv..

Hilsen overtenkende gravid hjerne som ikke får sove!

Du kan se mange avvik i uke 15, men markørene for feks. Down syndrom ol. Er det best å se før uke 13. hva med å bestille en nipt fra utlandet? Da får du svar på bla. Down syndrom ol om det er det du er bekymret for. Dersom du bekymrer deg for strukturelle avvik som hjertefeil, ganespalte ol kan du se det på ul i uke 18 :)

Jeg tok ultralyd i uke 15 for å roe nervene litt. Bare det å se og høre hjerte slå var veldig beroligende. I tillegg fikk jeg video som jeg kan se på når jeg tror at jeg bare innbiller meg hele graviditeten. Men sliter fortsatt med å knytte meg til babyen selv, har også vært gjennom flere aborter. Men vil anbefale å ta en ultralyd til hvis du bekymrer deg mye.

Back
Topp