Ultralyd uke 14

lykkelig90

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
til dere som har vært på tidlig ultralyd, hvor stor er sjansen for at de klarer å se om det er gutt eller jente i uke 14?

Har vært på sykehuset på ultralyd i uke 6 og uke 10, men har bestilit en privat ultralyd nå. Vil bare se at alt er bra før vi informere storesøsken og resten av familien.

til dere som har vært på tidlig ultralyd, hvor stor er sjansen for at de klarer å se om det er gutt eller jente i uke 14?

Har vært på sykehuset på ultralyd i uke 6 og uke 10, men har bestilit en privat ultralyd nå. Vil bare se at alt er bra før vi informere storesøsken og resten av familien.
Vi fikk beskjed der vi går (privat) at det er temmelig god sjanse for å se kjønn når vi skal dit neste gang (13+4). Men at det kommer ann på hvordan fosteret ligger og hvor utviklet kjønnsorganet var. Så ingen garanti, men definitivt mye større mulighet da enn 1 uke før.

Tror det kan komme ann på hvor bra utstyr de har og hvor drevne de er på det kanskje, men det skal helt klart være mulig:) jeg var hos Lundring på Jessheim 12+3 og fikk beskjed om at det 90% sikkert var jente, men han er spesialist og kjent for å kunne se det tidlig.

Vi fikk beskjed der vi går (privat) at det er temmelig god sjanse for å se kjønn når vi skal dit neste gang (13+4). Men at det kommer ann på hvordan fosteret ligger og hvor utviklet kjønnsorganet var. Så ingen garanti, men definitivt mye større mulighet da enn 1 uke før.
Å gleder meg virkelig til neste fredag nå og håper vi får se kjønnet [emoji6]

Hvordan finner de ut det med blodprøve? Tok de blodprøve av baby?

Nei, blodprøve av meg :) Så skiller de ut DNAet til babyen og sjekker for trisomi 13, 18 og 21 (tror jeg det var), samtidig som de kan se kjønnet :) Skal erstatte fostervannsprøve i Norge fra mars tror jeg, men jeg dro til Sverige siden jeg ikke oppfyller noen vilkår for å få ta det her.

Var på ul 14+6 men ble satt tilbake en uke (13+6) og da var hun temmelig sikker på at det var gutt :) hun sa jeg fikk det bekreftet på oul da men jeg måtte si ifra om det var feil :P hun har lang erfaring med UL på sykehus og har drevet 4 år privat så stoler egentlig på henne :)

Har fått vite kjønn uke 13 med alle 3 og skal det denne gangen også :)

Nei, blodprøve av meg :) Så skiller de ut DNAet til babyen og sjekker for trisomi 13, 18 og 21 (tror jeg det var), samtidig som de kan se kjønnet :) Skal erstatte fostervannsprøve i Norge fra mars tror jeg, men jeg dro til Sverige siden jeg ikke oppfyller noen vilkår for å få ta det her.

Er det duotest? Jeg har fått innvilget søknad om det, tatt blodprøver og venter på time til ultralyd. Vil det si at de på resultatet kan se kjønn?
(Jeg kunne velge mellom duotest og fostervann/morkake-prøve).

Jeg er såååå klar for å begynne å strikke, men vil ikke strikke «nøytralt»

Er det det som tilsvarer duotesten/kubtesten i norge? Gyn på haukeland sa at man ikke fikk vite kjønn på den.

Er det det som tilsvarer duotesten/kubtesten i norge? Gyn på haukeland sa at man ikke fikk vite kjønn på den.

Nei det er ikke helt det samme. duotest/kubtest er kun en risikoberegning (sammenlagt risiko etter ultralyd + markører i blodprøve) og NIPT er en test der man "fisker" ut fosterets blod fra mors blodprøve, slik at man kan se etter om fosteret har trisomi 13, 18 eller 21 samt kjønn. NIPT vil omtrent gi svar på lik linje som en fostervannsprøve. Kommer til Norge i løpet av året ja:) (sniker fra juni)

Sniker fra august... kan hvem som helst dra til sverige og ta denne testen? Hvordan går man frem og hva koster d?

Jeg har første ultralyd til tirsdag, er da 14+1 og hååååper vi får se kjønn :D Har lest meg opp og ned i mente, og har funnet mange som har fått vite kjønn både i uke 12 og 13, så ser for meg at sjansen er der ;) Lykke til!

Jeg skal på ultralyd førstkommende tirsdag, og er da 15+2. Håper veldig at gyn kan se kjønn, er så fryktelig nysgjerrig! :p

Jeg har første ultralyd til tirsdag, er da 14+1 og hååååper vi får se kjønn :D Har lest meg opp og ned i mente, og har funnet mange som har fått vite kjønn både i uke 12 og 13, så ser for meg at sjansen er der ;) Lykke til!
Lykke til! Hold oss oppdatert da [emoji4]

Bestilt ultralyd på mandag :o
Den kommende pappaen leste en blogg og er dessverre blitt overbevist om at det km ha skjedd noe galt siden vi var der sist i uke 11+6. Men da får vi kanskje en sniktitt på kjønn :D

Back
Topp