Ultralyd uke 13

SN94

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Skal på tidlig ultralyd i uke 13 og er så spent på om det går ann å se kjønn så tidlig. Noen andre som har fått vite kjønn på tidlig ultralyd?

På det tidspunktet er det gjetning. Jeg synes det er uprofesjonelt om de sier noe om kjønn så tidlig, for på det stadiet er kjønnsorganene faktisk ikke utviklet nok til at de kan si noe mer enn en kvalifisert gjetning. Så OM de skulle si noe, er det mer eller mindre verdiløs informasjon, for det er så usikkert. Da er man jo like langt..

Fikk vite kjønn 13+0. Ultralydjordmoren jeg gikk til er superdyktig med masse erfaring. Kommer nok an på erfarenhet og kvaliteten på utstyret! Så ja, det går absolutt an. Det var ikke gjetning eller verdiløs informasjon for mitt vedkommende ;) Lykke til :)

Fikk vite i uke 13 på første og på denne :) Første stemte i hvert fall :)

Man kan bruke noe som heter Nub-teori for å antyde kjønnet på det tidspunktet. Hvorvidt den som vil gjøre ultralyden vil gjøre det, varierer :)
Også kommer det an på hvordan babyen ligger da, om man ser noe.
Har vært på ul i uke 13 i 3 ulike svangerskap og tilbud om å se kjønnet i uke 13 én av gangene. Det stemte med legens antagelser.

Vil ikke akkurat si det er verken ukvalifisert gjetning eller verdiløs informasjon å informere om kjønn i uke 13:p Hadde du fått vite kjønn i uke 7 hadde jeg heller vært mer skeptisk.
Selvsagt kan man se feil, men det kan man også på ordinær ultralyd i uke 18-22.

Var nå 13+2, fikk ikke vite kjønn :) Han jeg gikk til er veldig erfaren, men er ikke alle som vil si så tidlig. Han brukte ikke nub-theory (jeg spurte:rolleyes:).

Fått vite kjønn på tidlig ultralyd med begge mine barn. 12+0 med nr 1 og 12+5 med nummer 2.

Takk for alle svar! Skal på ultralyd 17.desember så blir spennende å se om jeg får vite kjønn eller ikke

Vi skal på ul i uke 13 for å sjekke kjønn, ville egentlig i uke 14 men var ikke ledig, Hun trodde det kom til å gå fint i uke 13

Back
Topp