Ultralyd uke 12 - innvendig eller utvendig?

elisabov

Betatt av forumet
Mailykke <3
Jeg skal på ultralyd i ca uke 12 (etter mine beregninger).
Jeg har fått ultralyd for å sjekke termindatoen, fordi jeg har hatt veldig ustabil mens, og det er ikke mange månedene siden jeg tok ut hormonspiral. Det er ikke ultralyd for å sjekke nakkefold.

Kan jeg håpe på at jeg får utvendig ultralyd så tidlig? Eller må jeg regne med innvendig?

sist jeg var gravid hadde jeg utevendig i uke12+2 :)

Jeg skal i 11 + 3.
Har lurt på det også, men tror nok jeg får innvendig.

Så vidt jeg kan klare å lese meg til, så er det helt på grensa over om man kan få det utvendig eller innvendig?

Jeg tenker som så at siden du ikke vet hvor langt du er på vei, så kommer de nok til å bruke innvendig. Hvis du er noen uker kortere enn du tror så har jo ikke livmoren kommet over skambenet enda og da er det vanskelig å se med utvendig ultralyd. Er jo ikke all verdens gøy med innvendig, men det går nok fint! Har gjort det 2 ganger selv og det har vært helt greit! :)Ikke vondt i alle fall, bare litt ekkelt ;)

Jeg ville trodd utvendig, men jeg vet jo egentlig ikke... Det spiller vel ingen rolle heller, forskjellen er jo at du må kle av deg, men du ser jo knøttet like bra uansett :)

vil nok tro det er utvendig, jeg var i uke 7 - det var utvendig

Med forgie mann så prøvde de utvendig først og når hun ikke så noe siden jeg var 2 uker kortere enn det jeg trodde jeg var så tok de innvendig.  Så det kan hende de prøver utvendigførst og heller tar innvendig ul på deg hvis det blir for vanskelig å se noe utvendig.

Jeg var på UL når jeg var 9 uker på vei, og det var utvendig:) Fikk se h*n kjempebra, og jeg er litt godt "polstret" å.
Lykke til!!:)

tror du får utvendig:) har fått utvendig i uke 11 og 8+6. Vil tro da det vil eventuelt blir prøvd utvendig før de prøver innvendig siden du tror du er ca 12 uker da :)

Jeg var med på en undersøkelse på st.olav sist, å då hadde jeg innvendig ul i uke 12, 14, 24. Hadde vanlig utvendig UL i uke 18. Litt ubehagelig å ligge med beina opp å du føler at alle glor deg rett inn..;p men du ser baby like godt å det er absolutt verdt d;) kanskje enklere å se den innvendig i uke 12. Jeg har litt ekstra mage også så synest at bilda på dei innvendige ble bedre enn den utvendige..

når jeg var på volvat med første fødte i uke 12 så fikk jeg begge deler og det fordi at man ser ikke babyen sååå godt med utvendig så tidlig, mens med innvendig ul så ser du babyen kjempe godt! skal på volvat denne gangen også og regner med det blir begge deler da å   (jeg skal i hvertfall ha innvendig!)

Jeg håper de klarer å se fosteret med utvendig ul... var gjennom en innvendig ul for mange år siden, i forbindelse med noen mulige cyster, og følte hele episoden som ganske ekkel og nesten som et overgrep (jeg var ikke klar over hva som skjedde før jeg plutselig lå der)
Men det kan jo være at det er annerledes nå, som det er snakk om ultralyd i forbindelse med svangerskap, og at jeg vet hva jeg skal...
Tror ikke jeg er kortere enn 12 uker når jeg skal til ultralyd, for det er nesten ikke praktisk mulig i mitt tilfelle...

Back
Topp